חוטובלי: דיונים לא מאוזנים

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת חבר הכנסת שאול מופז מקיים היום (א') דיון מיוחד ובו בכוונתו להביא להצבעה דו"ח מיוחד שהנפיק במהלך דיוניה האחרונים של הוועדה אודות היערכות הממשלה להצבעה באו"ם בספטמבר המתקרב.

מהלך זה של מופז זוכה לביקורת רבה מקרב חברי כנסת קואליציוניים הרואים במהלך ניסיון ניגוח פוליטי קטנוני נגד ראש הממשלה נתניהו ומדיניותו. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם חברת הועדה, חברת הכנסת ציפי חוטובלי, המגדירה את המהלך שבו נוקט מופז כחוצפה.

בדבריה מבקרת חוטובלי גם את התהליך שהוביל להכנתו של הדו"ח. היא מספרת על מומחים למשפט בינלאומי מחוגי השמאל שהובאו לוועדה בכדי להציג את עמדתם, וכל זאת כדי שיו"ר הועדה מופז יוכל לקדם את אג'נדתו הפוליטית ו"הנצחת תפיסת העולם של קדימה, תפיסה שעליה אנחנו משלמים בימים אלה בדרום", כדבריה של חוטובלי.

לדבריה האמירה האחת והיחידה העולה מדבריהם של המומחים שהביא מופז לוועדה היא שממשלת ישראל היא האשמה בצפוי להתרחש בספטמבר. זאת כיוון שאינה מקדמת מהלך מדיני. "אלו דברי הבל מוחלטים", אומרת חוטובלי המזכירה את מאמציו של נתניהו להגיע לנוסחת פשרה המנוגדת לעמדתו האידיאולוגית ובלבד שניתן יהיה לקדם מהלך כלשהו מול הנהגת הפלשתינים, אך אלו החליטו לסרב לכל הצעה, לדבוק בסירובם להגיע לסוף הסכסוך ולוויתור על השיבה.

"במקום לפעול בדרך שתגבה את הממשלה ולומר שגם הם נכשלו מול הפלשתינים ולא באשמתנו אלא באשמתם, מופז מעדיף פוליטיקה קטנה", אומרת חברת הכנסת חוטובלי המציינת שכל עוד היה מדובר בעמדה שאותה כותב מופז לעצמו ניחא, אך משהוא מנסה להפוך אותה לעמדת הועדה שתפקידה הוא לפקח על מדיניות הממשלה הרי שהדבר חמור מאוד לטעמה, וכאמור בעיניה מדובר בלא יותר מאשר חוצפה.

באשר לחד-גוניותם של המומחים שהביא מופז לוועדה, אומרת חוטובלי כי כראש ועדה יש באפשרותו לבחור במומחים הנוחים לו וללא מחויבות לאיזון, ואכן כך הוא נהג. "הייתה על כך ביקורת. זהו מהלך פוליטי מוחלט. מופז מעדיף את הפוליטיקה הקטנה".

לדבריה הבוקר מתקיים גיוס קואליציוני כולל ולהערכתה ניתן יהיה לסכל את אישור דו"ח מופז בהצבעה.