חשש עולמי מהתפרצות מחודשת של מגיפת שפעת עופות אחרי התחזקות השפעת והופעת מוטציות לזנים הישנים אשר אינן מגיבות לחיסונים הקיימים בשוק. ההתחזקות וגילוי הזנים החדשים כבר אובחנו במדינות מזרח אסיה- סין וויאטנם. האזהרה החדשה מגיעה מארצות הברית, כך מדווחת רשת BBC.

בכירים בתחום החקלאות מוסרים כי המוטציות והזנים החדשים שהופיעו בויאטנם וסין, מסוכנים לבני אדם ואינם ניתנים לחיזוי.

התגלגלות הווירוס החדשה בויאטנם מסכן מדינות שכנות כגון: תאילנד, מלזיה, קמבודיה, ואף את יפן וקוריאה. בתאילנד מתו כבר שמונה אנשים השנה לאחר שנדבקו מהווירוס החדש, מזהירים בויאטנם.

ארגון הבריאות העולמי פרסם כי בשנת 2003 מתו בעולם 331 בני אדם כתוצאה משפעת העופות. בנוסף, למעלה מ-400 מיליון עופות בית מתו או הומתו כתוצאה מהנגיף, כאשר מדובר על הפסד כלכלי עולמי בשווי 20 מיליארד דולר.

הווירוס חוסל במרבית מ-63 המדינות שהיו מעורבות במגיפה של שנת 2006. במהלך שיא המגיפה היו כ-4,000 התפרצויות של המגיפה בכל העולם, אך היא נשארה מקומית במדינות בנגלדש, סין, מצרים, הודו, אינדונזיה וויאטנם.

חשוב לציין כי מספר מקרי המחלה עולה מאז שנת 2008, ככל הנראה בגלל תנועת נדידת הציפורים.

ארגון החקלאות והמזון של האו"ם מציין כי עופות הבר אולי מביאות איתן את המחלה, אך מעשי בני האדם במוצרי עופות היא המפיצה את הווירוס.

ישראל נמצאת בין המדינות שקיבלו את הנגיף רק בשנים האחרונות.

דרום קוריאה החלה להקפיא מאות אלפי עופות וברווזים לאחר שאישרו בשנה שעברה את המקרים הראשונים של שפעת העופות מ-2008.

ארגון החקלאות והמזון של האו"ם קורא לכל המדינות לאמץ "מוכנות וזמינות בנוסף על מעקבים מסודרים" בניסיון לעצור את התפשטות הווירוס.