לא בני ערובה. ילדי שדרות ב'צבע אדום'
לא בני ערובה. ילדי שדרות ב'צבע אדום'פלאש 90

קבוצה של תושבי שדרות, ובהם גם חבר מועצת עיריית שדרות, אלון דוידי, עתרו לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע נגד החלטת ראש העיר, דוד בוסקילה, להשבית את מוסדות החינוך בעיר ולא לפתוח את שנת הלימודים.

העותרים טוענים כי מאבקו של ראש העיר לקבלת תקציבים לא צריך להיעשות על גבם של התלמידים, וכי ההחלטה גם מסכנת את ביטחונם של התושבים. לדבריהם, אם ראש העיר יחזור בו מהחלטתו, הם ימשכו את העתירה.

חבר מועצת העיר אלון דוידי אומר לערוץ 7 שדוד בוסקילה מתנהג כמו רודן, "אנחנו מאוד כועסים על ראש העיר. ילדי שדרות שרדו את הקאסמים ואת כל התופת ועכשיו ראש העיר בוחר לשלוח את הילדים לרחובות. לפני מספר שנים ביקשנו בתי ספר ממוגנים וקיבלנו. מדינת ישראל השקיעה מיליונים והקימה פה בתי ספר דור שלישי עם הציוד הכי חדיש.  ודווקא עכשיו בסוף החופש, כשיש כל כך הרבה התרעות אז במקום שהם ישהו בבתי הספר הממוגנים והבטוחים, בא ראש העיר וכחלק ממאבק פוליטי לוקח אותנו ואת ילדינו כבני ערובה".

דוידי טוען שהמאבק על תקציבים לא צריך להיעשות על גבם של הילדים, "ראש העיר טוען שפגעו לו במענקי האיזון. אם הוא רוצה שישבית עת העירייה, אבל לא את מוסדות החינוך. הוא רוצה להעלות את העובדים לירושלים, להשבית את פחי הזבל והניקיון בסדר, אבל לא מפקירים את הילדים. לא מספיק שאנחנו בני ערובה של החמאס והטרור אז עכשיו אנחנו מאוימים על ידי ראש העיר".

הוא מקווה שראש העיר יחזור בו מההחלטה האומללה, "אף אחד לא התייעץ איתנו, את כל המאבק ראש העיר מנהל דרך התקשורת. הגשנו את העתירה, כי זו שיטה של רודנים. כל ראש עיר אחר לא היה  מעז להשבית בתי ספר באזור כזה. אם הוא יחזור בו, אנחנו נמשוך את העתירה".