שטייניץ 03-6762453
שטייניץ 03-6762453צילום: פלאש 90

המחלוקת בין שר האוצר ושר התשתיות לא מאפשרת, 13 שעות וחצי לפני מועד עדכון המחירים, את פרסום מחירי הדלק המעודכנים לחודש הקרוב.

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס בראיון לגלי צה"ל למחלוקת ולאיומי חברות הדלק לפיהן צמצום מרווח השיווק ב-19 אגורות יביא לפיטורי עובדים רבים ואמר, כי "אין סיבה להמשיך ולהיכנע ללחץ של החברות. הן לא יתמוטטו ולא יפטרו אלפי עובדים". 

שר האוצר ציין, כי הוא מצפה ששר התשתיות, עוזי לנדאו, יכבד את הסיכום שהושג אצל ראש הממשלה ויחתום על חוות הדעת בנושא. 

ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולמשרד התשתיות החליטה אתמול (שלישי), פה אחד, להמליץ לשרים על הורדת מרווח השיווק והתוספת למחיר שער בז"ן בכ-19 אגורות אחרי מע"מ.

העבודה בנושא בחינת גובה מרווח השיווק החלה לפני שנתיים על ידי מינהל הדלק במשרד התשתיות. בחודש אפריל הוצגה העבודה המקצועית שהוביל מינהל הדלק בפני ועדת המחירים הבינמשרדית. בחודש יולי הגיש מינהל הדלק טיוטת דוח סופי בעניין מרווח השיווק והתוספת למחיר שער בז"ן לועדת המחירים, שמשמעותה הפחתת המחיר לצרכן ב- 22 אגורות.

לאחר שלמדה את טיוטת הדו"ח, יצאה ועדת המחירים לשימוע ציבורי שהתקיים באמצע חודש אוגוסט. בעקבות השימוע התכנסה הועדה על מנת לבחון את כל הטענות שהועלו בפניה.

לאחר שנלמדו טענות הגופים השונים לעומקן ולאחר שורה של דיונים שהתקיימו בשבועיים האחרונים, החליטה כאמור ועדת המחירים, על דעת כל חבריה, להמליץ בפני השרים שטייניץ ולנדאו על הפחתת המחיר המירבי לצרכן ב- 19 אגורות בשירות עצמי.