בן ארי בהפגנה הבוקר
בן ארי בהפגנה הבוקרחזקי עזרא

יוזמה חדשה מתארגנת בשבועות האחרונים ולפיה פעילי ימין ומתיישבים יובילו מהלכים בחודש ספטמבר אל מול כוונות האויב . את היוזמה מוביל ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי, המבקש לחבור לציבור רחב ככל האפשר הן בקרב ההתיישבות והן בקרב פעילי הימין, ובימים האחרונים מופץ מסמך שיהפוך לחוברת וכותרתו "ספטמבר מאיום להזדמנות - משנים את כללי המשחק"

על פי תפיסתו של ח"כ בן ארי החבר בוועדת החוץ והביטחון ושומע סקירות בנושא  "במנהיגות של אש"ף הבינו מזמן, שרצח יהודים, יכול להסב להם סוג של קורת רוח. אך יחד עם זאת, לא מביא אותם להכרעה. מבחינתם, מרכז הזירה השתנה, מהפצצת אוטובוסים, אל דעת הקהל בעולם. אל האו"ם, אל הקוורטט, ואם אפשר לקובעי המדיניות במשרד החוץ האמריקאי".



לדברי בן ארי, שם המשחק הוא דה לגיטימציה של מדינת ישראל וכלי המשחק הם המון אומלל וזועם שיצעד אל גדרות היישובים. בדבריו מתייחס בן ארי לשחקני החיזוק והמעודדים מהשמאל הישראלי והתקשורת, ואולם על פי דבריו יש להערך לתרחיש לפיו "צה"ל והמשטרה, יעשו - אמנם -  ככל שביכולתם להדוף התנפלות על היישובים היהודים, תוך שימוש באמצעי אל הרג" ואולם "כדי למנוע חיכוך בצירים ייתכן שתיאסר נסיעה בצירים מסוימים, כך שעל חלק מהישובים יוטל סגר. מוטל ספק באשר ליכולת של כוחות הביטחון לקיים הגנה אפקטיבית, במקרה של אירועים רבים בו זמנית ובמקומות שונים. במקרים כאלו, יופקרו אדמות היהודים ורכושם להרס וביזה, ואולי אף חמור מכך".

במסמך שחיבר מציע בן ארי את הפיתרון:"זו ההזדמנות לומר לכל מי שמעוניין לשמוע וגם למי שלא מעוניין, יהודה ושומרון זה הבית שלנו.



 אנחנו כאן, כי זו נחלת אבותינו!

 אנחנו כאן, כדי להישאר לעולם!        

 אנחנו כאן. בשביל עם ישראל ובשליחותו.

מערכת הביטחון התעלמה זמן רב, מהצורך לשתף את ההתיישבות בהערכות לקראת 'אירועי ספטמבר'. אין ספק שמדובר בהנחיה של הדרג הפוליטי, הרואה בהתיישבות היהודית סוג של 'נטל בטחוני'. על אף האפשרות להיעזר ולערב את תושבי הישובים בהגנה על ביתם ורכושם, קיימת בימים האחרונים בלבד, היערכות מינורית בתחום זה.  זו ההזדמנות שלנו, להכריז, אנחנו כאן. הכח העומד לרשותנו:330,000 תושבים ביו"ש (ללא השכונות היהודיות במזרח ירושלים).כיתות כוננות קבועות, רכזי בטחון, רכבי סיור ועוד.הכרת השטח, הצירים, ונקודות התורפה של האויב השכן. ההבנה כי זה ביתנו ואם לא נפעל להגן על העובדה הזאת, איש לא יעשה זאת עבורנו. ודאי שלא יעשו זאת אהוד ברק ונתניהו שמייחלים להקמת מדינת מחבלים על ביתנו ואדמותינו.

על פי התוכנית יש להתארגן במאות ואף אלפים "ולצאת נערים, ילדים, נשים וזקנים (בסיוע כוחות תגבור של לוחמים) ולהעמיד אל מול הצעדות שהערבים ייזמו, צעדות שלנו עם דגלי ישראל והליכה בכל שטחי ארץ ישראל".



בחלק מהמקומות תוצב משוואה דומה. אלה מול אלה. לא עוד חיילים ולוחמי מג"ב מול קבוצות של ילדים ונשים ערביות. אלא ילדים מול ילדים, נערים מול נערים  ונשים מול נשים- "כך נהרוס את אפקט ספטמבר ונשנה את המשוואה בשטח".

על פי התוכנית :



הקמת מטה מאבק תכלול נציגים של כל  הגופים הרלוונטיים, ראשי מועצות, ראשי מזכרויות היישובים, וועדי מתיישבים, תנועות חוץ פרלמנטאריות, פעילי שטח, נציגי נוער הגבעות, וכדומה. כאשר מטה זה ינהל למעשה את המאבק בשטח ויפעל בכמה ראשים:



א. מטה ארגון – המטה המרכזי שבראשו יעמוד קצין מבצעים וצוות רכזי שטח. המטה יאגד את כל כוח האדם הקיים, ישנע את הכוחות, יכין תוכנית מבצעית המבוססת על סדר יום עצמאי של המתיישבים ויארגן צעדות ועצרות המוניות מחוץ ליישובים אך במקביל יהיה אחראי על כוח תגובה שישלח לכל יישוב שבו מתקיים אירוע מול מפגעים. 



ב. צוות לוגיסטיקה – צוות שתפקידו לדאוג לאספקת ציוד עבור הפעילים ולאספקה סדירה של מזון ומים. הציוד שיסופק יכלול ציוד להגנה עצמית המותר להחזקה על פי חוק במדינת ישראל אך יאפשר לפעילים להתגונן ולהשיב מלחמה במקרה של אירועי תקיפה. 



ג. צוות תקשורת – חלק גדול מהמערכה אותה מתכוונים הערבים להפעיל היא המערכה התקשורתית כאשר לרשותם של הערבים והשמאלנים עומדים לא רק נטייתם של רוב כלי התקשורת בישראל אלא גם מצלמות רבות ודוברים מיומנים. צוות התקשורת יהיה מבוסס  בעיקרו על פורום הדוברים ביהודה ושומרון בסיוע אנשי יחידת תצפית .



ד. צוות משפטי – עורכי דין ומשפטנים שיתנו מענה ויתמודדו מבחינה משפטית מול שר הביטחון, במידה והוא ינקוט במהלכים שיפגעו בשגרת החיים התקינה של תושבי יו"ש. במידה ויבוצעו מעצרים בקרב המתיישבים במהלך האירועים, הצוות יתגייס לעזרה משפטית ראשונה. הצוות יהיה מבוסס על אנשי תנועת חוננו בשיתוף ארגון זכויות האדם ביו"ש והפורום המשפטי.  

בן ארי אומר שהוא מקווה שתוכניתו תאומץ על ידי רבים וטובים, רבנים, חברי כנסת, אנשי ציבור, פעילי שטח וכמויות גדולות של בני נוער שייחד ייצרו  כוח שייזום, יוביל וינהיג פעולות ומעשים כנגד תוכניות הערבים והשמאל הקיצוני.