הספינה הטורקית במשט הקודם
הספינה הטורקית במשט הקודםפלאש 90

בישראל נערכים להחרפת צעדיה של טורקיה נגד ישראל. בין הצעדים הקרובים – משט מאובטח ומהלכים משפטיים.

על פי דבריהם של ראשי הממשל הטורקי בכוונת הטורקים לפתוח במהלכים משפטיים נגד ישראל. "אם ישראל בטוחה שהמצור על עזה הוא חוקי, שיוכיחו את זה בבית המשפט הבינלאומי", אומרים שם. בכוונם להגיש עתירות לבית הדין בהאג ולחייב את ישראל להגיב לטענות נגדה.

נזכיר כי דו"ח פאלמר קבע כי המצור הביטחוני סביב רצועת עזה מבוצע באופן חוקי, אולם כאמור את הטורקים זה לא מספק ובכוונתם להתעמת חזיתית מול ישראל בזירה המשפטית בינלאומית.

בנוסף חושש משרד החוץ מתביעות משפטיות ישירות נגד קציני צה"ל שהיה מעורבים בסיכול הגעת ה'מרמרה' לרצועת עזה ונגד אישים בצמרת המדינית. על פי ההערכות שמותיהם של הקצינים הישראליים או לפחות חלקם פורסם כבר ברשת האינטרנט ואת המידע הזה מתכוונים הטורקים לנצל בבית הדין בהאג.

לבד מהזירה המשפטית מתכוונים הטורקים לשגר לרצועת עזה משט מאובטח. ספינות הצי הטורקי יצאו יחד עם ספינת סיוע כדי להבטיח שזו תגיע לחופי עזה מבלי שיעלה בידי צה"ל לסכל את המהלך. "הצי הטורקי יפעל נגד הבריונות הישראלית", הוגדר המהלך בפי הטורקים.

כאן המקום להזכיר כי בסוף השבוע שעבר הודיעו הטורקים על החלטתם לגרש את השגריר הישראלי מאנקרה. כמו כן הודיעו על ביטול שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל.