יו"ר "הבית היהודי", שר המדע והטכנולוגיה , הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, ביקר אמש באולפנית "דרכא המתמיד" בקריית שמונה. הביקור נערך בהשתתפות מנהלת אגף החינוך בעיריית קרית שמונה, גב' תמי לוי, מנהל בית הספר, נפתלי קראוס, הרב חיים ענזי וצוות ההנהלה של רשת התיכונים דרכא, בראשות מנכ"ל הרשת, גיל פרג.

אולפנית המתמיד עברה בשנת הלימודים תשע"ב לרשת התיכונים החדשה 'דרכא' (דרך בארמית), מייסודה של קרן רש"י. הרשת תפעיל בשנת הלימודים הקרובה 8 בתי ספר בערי הפריפריה מקריית שמונה וירכא בצפון ועד נתיבות ואשקלון בדרום, מתוך כוונה לגדול מידי שנה בקליטתם של בתי נוספים ולהפוך בשנים הקרובות לרשת התיכונים מהגדולות והמתקדמות ביותר בישראל.

הביקור נפתח במפגש של השר עם תלמידות האולפנית, ובשאלות בנושאי מדע והלכה ובנושאים אקטואליים. השר הרשקוביץ השתתף בשיעור בו הוצגו עבודות גמר של תלמידות כיתה י"ב, שנכתבו בשיתוף מכללת תל-חי. מדובר בפרויקט המעודד מצויינות, בו נוסף ללימודים במגמת ביולוגיה בהיקף של 5 יח"ל, עורכות התלמידות מחקר ייחודי בהיקף של 4 יח"ל נוספות. הבנות מלוות במחקריהן חוקרים בתחום חקר הסרטן וכן בנושא עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה.

בתום הצגת תוצרי המחקרים עמד שר המדע על הקשר בין מחקריהן של התלמידות לבין התפתחויות חשובות בתחום המדע בשנים האחרונות, ואף ציין כי "מהרמה הגבוהה ומתחומי המחקר המתקדמים ניתן להתרשם כי בבית הספר הזה יש פוטנציאל לחוקרות שיזכו בפרס נובל על תרומת מחקרן". 

בשיחה עם הצוות הניהולי של בית הספר, ברך שר המדע את הנהלת בית הספר על זכיית האולפנית בפרס מנהלת המחוז בשנה החולפת, בשל הצלחת הצוות החינוכי ביצירת אקלים חינוכי דיאלוגי  לצד אחוזי זכאות גבוהים ביותר לבגרות (96%) בשנת הלימודים הקודמת. בנוסף לכך, ברך השר את הרשת על פעילותה לקידום המצוינות והחינוך הערכי בבתי הספר השונים ברחבי הארץ. הביקור נחתם בדיון על פיתוח יוזמות חינוכיות ייחודיות בשיתוף פעולה עם משרד המדע. למפגש זה הצטרף גם מנהל ישיבתית המתמיד, איתן שטרסברגר ובו נדונו,בין השאר, תוכניות חינוכיות חדשות להעמקת האקלים התורני והערכי בדרכא המתמיד- האולפנית והישיבתית.

במסגרת ביקורו בקרית שמונה, נשא השר דברים בפני תלמידי ישיבת ההסדר בראשות הרב צפניה דרורי ובהמשך נפגש עם פעילי המפלגה בסניף התנועה בעיר.

גיל פרג, מנכ"ל דרכא התייחס להצטרפות האולפנית לרשת התיכונים החדשה מייסודה של קרן רש"י- רשת דרכא: "רשת דרכא תדאג לטפח באולפנית, כמו גם בשאר בתי הספר שלה, את מימד המצוינות על ידי הקצאת משאבים והוספת תכניות ייחודיות בתחום למידת החקר וטיפוח החשיבה המדעית. לא בכדי נגזר שם הרשת 'דרכא' מן המילה 'דרך' בארמית. זהו מונח מפתח המסמל את החשיבות שאנו רואים בליווי מחוייב של כל תלמידה באולפנית לממש את פונטציאל המצויינות הלימודי והערכי הייחודי הטמון בה, ולדאוג להנגשה מיטבית להשכלה הגבוהה בתחומי המדעים, הפיסיקה ועוד".