מפונים ברוטשילד
מפונים ברוטשילדפלאש 90

רק אתמול הגיעו פקחי עיריית תל אביב למאהל המוחים ברוטשילד והניחו על האוהלים פרחים להם צורפו התראות בפני פינוי, וכבר הבוקר הגיעו פקחי העירייה לבצע את הפינוי.

בצווים המדוברים נכתב שעל שוכני האוהלים לפנות את המקום עד ראש השנה. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי קבע בראיון טלוויזיוני לערוץ 10 כי מחאת האוהלים מוצתה ועברה לשלב הבא שלה ועל כן הגיעה העת לפנות את המקום.

המפגינים לעומת זאת זועמים על עצם הפינוי וגם על דבריו של חולדאי. כ"רגיל עיריית תל אביב והעומד בראשה מר רון חולדאי מראים ניתוק מן הציבור", אומר רועי נוימן, דובר מחאת האוהלים. "כמו ביום הראשון למחאת האוהלים שבה ניסה מר רון חולדאי לסכל את המהלך הדמוקרטי הוא מוכיח בריונות ואטימות משוועים. היום בבוקר הראה מר חולדאי לציבור בוחריו כמה הוא אטום במגדל השן שלו , כשטען בזחיחות שהמחאה מיצתה את עצמה, ואנו שואלים את ראש העיר אילו צעדים הוא ביצע בחודשיים האחרונים על מנת לאפשר רווחה לתושבי העיר שלו, האם שיפר את מערכת החינוך? האם עזר לפתור את בעיות הדיור הנוראיות בעיר? האם פעל לשיפור מערכות הרווחה בעיר? אנו כאן על מנת להזכיר לראש העיר שהמחאה עדיין קיימת כשעדיין לא הוצעו לציבור פתרונות לא ברמה הממשלתית ובטח ובטח לא ברמה המוניציפלית על ידו. אנו קוראים בכל תוקף לראש העיר לעצור את הפעולה האנטי דמוקרטיות שהוא עומד בראשה".

עוד מוסיף נוימן ואומר: "עיריית תל-אביב והעומד בראשה, רון חולדאי, הפנו פעם נוספת את גבם לתושבים. זה ההמשך הטבעי של המדיניות הכלכלית שמנהיגה העירייה זה שנים, הפוגעת בעקביות בכל תושביה הלא-עשירים.אחרי שאתמול הבטיחה פומבית כי לא תפתח במבצע פינוי, הגיעו הפקחים בחסות החשיכה - כבמבצע הטעיה צבאי וחשאי - על-מנת לפגוע במחאה החברתית הגדולה בתולדות המדינה, כאילו שבאויבים מדובר ולא באזרחים שומרי חוק. חשוב להבהיר: היחידים שהודיעו על סיום שלב האוהלים היו אנשי התאחדות הסטודנטים, שמייצגים חלק זעיר מהמוחים. אל לה לעירייה להיתלות בדברי יו"ר ההתאחדות, שמנהל כבר שבועות סדר יום עצמאי משל, שאינו קשור בהכרח לשאיפותיהם של מאות האלפים הנוטלים חלק בתנועת המחאה העממית.כל עוד יש המבקשים למחות ברחובות בצורה מכבדת ובלתי אלימה, יש לאפשר להם לעשות כן. חשוב לציין שבניגוד לטענות העירייה פונו גם אוהלים מאוישים - חלקם עם ציוד אישי יקר - השייכים למוחים שעדיין מתגוררים במקום".

שוכני רוטשילד מבטיחים להיאחז במקום ולא לאפשר את פינויו.