אבו מאזן ונתניהו. המו"מ לא ישנה
אבו מאזן ונתניהו. המו"מ לא ישנהפלאש 90

הרשות שוקלת הצעה ישראלית, לדחות את הבקשה להכיר במדינה הפלשתינית לפחות בשנה, ולפתוח לאלתר במו"מ על הסדר הקבע. כך דיווח אתמול היומון הכוויתי אל-ג'רידה.בידיעה, שתורגמה בידי מכון המחקר 'ממרי', נאמר כי ההצעה הוצגה לפלשתינים במהלך מו"מ חשאי, המתנהל זה כמה חודשים בין הצדדים במדינות ערביות ואירופאיות שונות.

עפ"י הדיווח, המו"מ כלל גם פגישות בין יו"ר הרש"פ אבו-מאזן לשר הביטחון הישראלי אהוד ברק, ונדונה בו האפשרות לקיים בקרוב פגישה גלויה בין אבו-מאזן לראש-הממשלה נתניהו, שהבטיח לאמריקאים לשוב למו"מ, אם תושג הסכמה על סדר היום. היומון הדגיש כי נתניהו שיתף במו"מ את שר החוץ אביגדור ליברמן ועידכן את יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני.

יצויין כי הבקשה שתוגש ב-20 בספטמבר לאו"ם איננה מנוסחת עדיין. אבו-מאזן הבטיח לחשוף את פרטי הנוסח בתוך מספר ימים. עוד דווח בעיתון הכווייתי בשם מקורבים לנתניהו, כי הוא בוחן אפשרות להקדים את הבחירות לכנסת ולרוץ במפלגה אחת עם ברק וליברמן.

נושא הפניה לאו"ם עדיין מצוי במחלוקת פנים פלשתינית. אתר המקורב לפת"ח דיווח כי יועצו של אבו-מאזן, נימר חמאד, אמר כי אם השליחים האמריקאים המבקרים באזור, דניס רוס ודיוויד היל, יציעו לה הצעות העונות על דרישות הפלשתינים – הפסקת ההתנחלויות והכרה במדינה פלשתינית בגבולות 1967 – לא תפנה הרש"פ לאו"ם.

לעומתו, חבר הוועד המרכזי של פתח, נביל שעת', הדגיש ביום ראשון כי ההנהגה הפלשתינית "בשום אופן איננה נסוגה" מרעיון הפנייה לאו"ם על מנת לדרוש חברות של מדינת פלשתין באו"ם. שעת' אמר כי "הפלשתינים הולכים למועצת הביטחון של האו"ם בחודש ספטמבר הנוכחי ללא כל נסיגה, על מנת לדרוש הכרה במדינת פלשתין בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים, ואין אפשרות אחרת מלבד זו".