מפגינים במצרים
מפגינים במצריםפלאש 90

אנשי קומנדו מצריים פרצו לבניין שגרירות ישראל בקהיר וחילצו ממנו 6 אנשי צוות שהיו נצורים בבניין מאתמול.

זאת לאחר שמאות מפגינים מצרים פרצו לתוך בניין השגרירות. המפגינים נכנסו אל תוך השגרירות הישראלית וזרקו טפסים מהחלונות לצהלות קהל האלפים שעמד מחוץ למבנה. למרבה המזל, השגרירות הייתה סגורה בשעה זו ולא היה בה איש.

על פי דיווחים מקהיר, עולה כי כוחות המשטרה והצבא המצרי שאמורים לאבטח את השגרירות, לא עשו כן - אלא עמדו מנגד ואפשרו למתפרעים להיכנס לבניין לא הפרעה. 

בעקבות האירוע, הוכרז נוהל חירום במשרד החוץ וחלק מהעובדים התבקשו להגיע לירושלים. ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ ליברמן ושר הביטחון ברק שהו כל הלילה בחדר המצב של משרד החוץ. שלושתם קיבלו את ההחלטה לפנות את השגרירות. מטוס בואינג 707 ("ראם") של חיל האוויר נשלח לקהיר בהוראת רה"מ לפנות את השגריר ואת צוותו.

בתוך כך שר הביטחון, אהוד ברק, שוחח עם שר ההגנה של ארה"ב, ליאון פנטה ועם דניס רוס, שליחו של הנשיא למזרח התיכון, וביקש מהם להגן על השגרירות מפני המפגינים שפרצו אליה.

לפנות בוקר, כוח קומנדו מצרי פרץ לבניין השגרירות, הרחיק מפגינים ובתיאום עם הממשל בישראל חילץ את ששת אנשי השגרירות שהיו נצורים בבניין. הם הוצאו מהבניין בלבוש אזרחי כשפניהם מכוסות כדי שלא יזוהו על ידי ההמון.

אנשי השגרירות הועברו לרכבים משוריינים ונסעו מיד לשדה התעופה. מטוס מנהלים ישראלי קטן המתין להם בשדה התעופה והם הוטסו לישראל.