הרויחו הרבה השנה
הרויחו הרבה השנה
ההסתדרות במרחב הגליל המערבי חתמה על הסכם קיבוצי בחברת טבעול. מדובר בהסכם הקיבוצי הראשון בחברה, שכן לפני כתשעה חודשים התאגדו העובדים בהסתדרות וההסתדרות החלה במו"מ להסדרת תנאי העסקתם.

ההסכם מעגן את תנאי העסקתם של כ- 200 עובדי החברה ובמסגרתו תינתן קביעות לכלל העובדים המועסקים למעלה משנתיים בחברה.

במסגרת ההסכם כלל העובדים יקבלו מענק בסך 2000 ש"ח. כמו כן, תוספת ותק בשיעור של 1% לכל שנה. עוד הושג כי העובדים יקבלו תוספת שכר ממוצעת בשיעור של 5% רטרואקטיבית מה- 1.4.11.

הישג חשוב נוסף הוא כי לא יועסקו במפעל יותר מ- 10% עובדי קבלן בייצור. מדובר בהישג חשוב, שכן עד כה הנהלת החברה העסיקה למעלה מ- 30% מהעובדים כעובדי קבלן ומעתה מספרם של עובדי הקבלן לא יעלה על 10%.

הישג נוסף בהסכם הוא כי שכרם של העובדים במשתכרים שכר המינימום במפעל יהיה תמיד ובכל מצב גבוה ב- 5% משכר המינימום במשק.

בנוסף, הוסדרו שעות העבודה, ימי החג, החופשות והמשמרות. כמו כן, תינתן קרן השתלמות, ביגוד, הבראה ב- 25% יותר מהמשולם במשק ואף יהיו זכאים לקבל הלוואות בתנאים מועדפים.

יו"ר ההסתדרות בגליל המערבי, אשר שמואלי אומר היום: "מדובר ביום חג לעובדי המפעל שכן שכל עובד המועסק למעלה משנתיים בחברה יהיה זכאי להסכם קיבוצי. ההסכם שנחתם מעגן את זכויותיהם של העובדים תחת הסכם קיבוצי ומשפר את תנאי העסקתם באופן משמעותי. אני מברך את ועד העובדים שהתארגן וגילה נחישות להגעת הסכם זה ולהנהלת החברה על מו"מ הגון וראוי למען עובדיה. כמו כן על מעורבותו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן על הסיוע לכל אורך המו"מ".

לפני כתשעה חודשים התארגנו כ- 200 עובדי החברה בהסתדרות. מפעל טבעול שוכן בקיבוץ לוחמי הגיטאות ומשתייך לקונצרן "אסם".