לא מספיק לזכור. ריבלין
לא מספיק לזכור. ריבליןפלאש 90

הסתיימה פגישתו של יו"ר הכנסת ראובן ריבלין עם ראש הממשלה ושר הביטחון ברק, במאמץ לפתור את המשבר בוועדת החוץ והביטחון.

ריבלין דן עם השניים בסמכויות הפיקוח של הוועדה על פעולות מערכת הביטחון, במטרה להגדיר באלו אירועים ביטחוניים קיימת חובת דיווח מיידית לוועדת החו''ב ובזמן אמת. ריבלין אמר כי "היתה שיחה לא קלה וישנם דברים שנותרו בצריך עיון, אך לכל הצדדים ברור כי חובתה של הכנסת לפקח על פעולות זרועות הביטחון".

ריבלין הבהיר לשניים כי במידה והם מעוניינים להגביל בעלי תפקידים בכירים בדרג המבצע, כדוגמת הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש אמ"ן, בהיקף הדיווח לוועדה, עליהם להופיע בפני הוועדה בעצמם.

עם זאת יו"ר הכנסת הביע הבנה לחשש שהובע בפניו ולפיו מספר החברים בוועדות המשנה גדל באופן דרמטי ומקשה על מסירת דיווחים מסווגים לכנסת. לדבריו "יש מקום לבדוק שינויים בתקנון ביחס למספר החברים בוועדות המשנה". כמו כן אמר שיבחן את הדברים עם היועמ"ש לכנסת.

עוד הוסיף ריבלין ואמר כי "היחסים בין יו"ר ועדת החו''ב ובין ראש הממשלה ושר הביטחון היו בנויים מאז ומתמיד על הבנה ואמון בין המערכות, אם כי מפעם לפעם ישנם מאבקים פוליטיים שמשבשים את מערכת היחסים הזו על גבה של הכנסת. לצערי, כבר היו דברים מעולם. אם ישנם קונפליקטים מעין אלו, יש ללכת לפי כללי התקנון, ואם כללים אלו אינם ברורים דיים, אזי יש להבהירם. בכוונתי להיפגש עם הדרג המקצועי בוועדה ולהבהיר כללים אלו. אם יש צורך לחדדם, נעשה זאת".

 בימים הקרובים ייפגש ריבלין עם יו''ר ועדת החו''ב, חה''כ שאול מופז, וידון עמו בתוצאות פגישתו עם רה''מ ושר הביטחון, במסגרת המשך המאמצים להביא לפתרון המשבר. 

נזכיר כי נציגי משרד הביטחון בחרו הבוקר שלא להתייצב לדיון שהוזמנו אליו בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון. הדיון היה אמור לעסוק באישור בקשת מערכת הביטחון להעברה תקציבית בסה"כ 620 מליון שקל. יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ שאול מופז, אמר בתגובה כי בהחלטה זו ממשיך משרד הביטחון לרמוס ברגל גסה את הדמוקרטיה.