יפן מגלה סודות
יפן מגלה סודותפלאש 90

משלחת של כ-15 חברות ישראליות העוסקות במגוון פתרונות ויישומים בתחום תשתיות המים והאנרגיה המתחדשת יוצאת לביקור ביפן באמצע החודש. ממשרד התמ"ת נמסר כי הביקור הוא שיתוף פעולה בין נספח תמ"ת במדינה, מר איתן קופרשטוך, מכון הייצוא הישראלי ובין ארגון JCCME היפני (המרכז היפני לשיתוף פעולה עם המזרח התיכון).

הפעילות הינה פעילות ראשונה מסוגה המתבצעת ביפן בתחום זה, והיא תתקיים בטוקיו ובאוסקה. בפעילות צפויים להשתתף כמה מאות משתתפים יפניים מחברות התשתית, המים והאנרגיה היפניות המובילות כגון: MITSUBISHI, SHARP, KANEKA, FUJITSU ועוד...

קופרשטוך מוסר כי "זוהי הפעם הראשונה שאנו מבצעים פעילות בתחומים האלו ביפן. הפעילות תפגיש חברות יפניות אשר מעולם לא שיתפו פעולה עם המגזר העסקי הישראלי- עם חברות ישראליות. זוהי  גם הפעם הראשונה שאנו מבצעים פעילות משמעותית באוסקה, בירת אזור קנסאי, מהכלכלות המובילות בעולם".

במשרד התמ"ת מציינים כי בנוסף ל-15 חברות טכנולוגיה ישראליות מתחומי מים ואנרגיה אשר ישתתפו, ייקחו בו חלק וישאו דברים גם פרופסור אילון אדר מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, מומחה בינלאומי לטכנולוגיות מים, ומר עודד אגמון, ראש אגף ההסדרה ברשות החשמל.

ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי היצוא מישראל ליפן במחצית הראשונה של שנת 2011 עמד על סך של 392 מיליון דולר (ללא יהלומים),עליה של 20% אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הייצוא הישראלי מורכב מייצוא של מכשירים אלקטרוניים, מכשירים אופטיים וציוד רפואי, מוצרים כימיים, מכונות ופריטים ממתכת.

בתקופה זו עמד הייבוא הישראלי מיפן על 1.4 מיליארד דולר, עליה של  כ- 44% בהשוואה לתקופה המקבילה ב- 2010. ענפי היבוא העיקריים הם כלי רכב, מכונות ומכשירי אלקטרוניקה, מוצרים כימיים, מכשירים אופטיים וציוד רפואי.