תומכי תמימים חב"ד
תומכי תמימים חב"דאתר חב"דפדיה

חסידות חב"ד תחגוג הערב (שלישי) 114 שנים להקמת ישיבת "תומכי תמימים" הראשונה בעיירה לובביץ'. בראיון לערוץ 7 סיפר ראש ישיבת 'תומכי תמימים' בקריית גת, הרב יוסף יצחק זילברשטרום, "אנחנו חוגגים את יום ההתייסדות של הישיבה הראשונה. אמנם לפני כן היו ישיבות שלמדו בבתי כנסת ובתי מדרש של חב"ד בקהילות שונות, אבל המיתוג של 'תומכי תמימים' קם בעיירה לובביץ'".

הרב זילברשטרום עמד על המיוחדות בישיבות אלו, "בדרך כלל בישיבות עוסקים בלימודי הנגלה ומי שרוצה תורת הנסתר עושה זאת באופן פרטי, אבל בישיבות 'תומכי תמימים' לומדים את תורת הנסתר כחלק מסדר הלימוד. כיום יש בעולם מאות ישיבות של 'תומכי תמימים' ובארץ יש כ-20 ישיבות קטנות ועוד כ-20 ישיבות גבוהות".

הישיבה המרכזית של "תומכי תמימים" נמצאת, איך לא ב-770, "בתחילה היא היתה במקום בו גר הרבי - לובביץ', עד שהיא גלתה וכיום היא ב-770 בברוקלין - בבית שבו הרבי ניהל ומנהל את חסידות חב"ד".

הרב זילברשטרום הסביר כי היום הזה מורכב משני ימים - יום טו' באלול שאז הוכרז על הישיבה ובח"י באלול בו התחילו בפועל הלימודים בסדרים הרגילים.

"הימים האלו מצויינים באמצעות התוועדויות על ידי ה'משפיעים' ובשנים האחרונות נהוג להקדיש זמן לשמחה וריקודים וכך להרגיש גם ב'עקב הרגל' את השייכות שלו ל-'תומכי תמימים'".