מצלמה
מצלמהפלאש 90

מצלמה חדשנית ומתוחכמת יכולה לזהות שקרנים רק על ידי הבטה בהבעות הפנים בשעת הדיבור, כך טוענים מומחים. רשת BBC מדווחת, כי המערכת הממוחשבת משתמשת במצלמת וידאו פשוטה, חיישן תמונות תרמיות עם רזולוציה גבוהה מאוד וסדרת אלגוריתמים.

המדענים טוענים כי המצלמה החדשה יכולה להיות כלי עזר חזק וחיוני מאוד לכוחות הביטחון. היא מבחינה באופן מוצלח בין שקר לאמת בכשליש מן המקרים, ציין פרופסור חסן אוגייל מאוניברסיטת ברדפורד.

המערכת החדשנית פותחה על ידי צוות חוקרים מכמה אוניברסיטאות בשיתוף עם משמר הגבול הבריטי. המצלמה הוצגה לציבור זו הפעם הראשונה בפסטיבל מדעי בריטי שהתקיים באוניברסיטת ברדפורד.

גישה חדשנית זו נסמכת על שנים של מחקר בנוגע לגילוי הרגשות באופן תת מודע על ידי הבעות פנים, ושינויים בזרימת הדם בפנים ובעור. הרגשות שלנו מתגלים על ידי תנועות עיניים מהירות, אישונים מורחבים, נשיכה או הצמדה הדוקה של השפתיים, קימוט האף, נשימה כבדה יותר, בליעה, מצמוץ ואי סימטריה בפנים. ואילו רק הסימנים הויזואליים הנראים על ידי המצלמה. החיישנים העדינים של המצלמה מצליחים אפילו לגלות נימים מורחבים של דם סביב העיניים.

איתור שקר באופן מסורתי נסמך על פוליגרף, שהומצא ב-1921, ומבוסס על חוטים המחברים בין העור למכשיר. הכלי החדש מבטיח פעולה שאינה חודרנית.

עד כה, קבוצת החוקרים השתמשה לצורך בדיקת המכשיר רק במתנדבים, ולא בסיטואציות מהחיים האמיתיים. בהמשך השנה החוקרים מצפים לנסות את המכשיר בשדות תעופה ויחד עם משטרת ההגירה. במצבי אמת הם מצפים לאחוזי הצלחה גדולים יותר בגלל רמת החרדה הגדולה יותר.