בונים, אבל לא מספיק
בונים, אבל לא מספיקפלאש 90

חלק מחברי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בי-ם יוזמים בימים אלה מהלך לחידוש תוכנית להקמת שכונה יהודית הכוללת 10000 יחידות דיור על קרקעות המדינה בעטרות שבצפון ירושלים.

מדובר בתוכנית של משרד השיכון להקים שכונת מגורים ליד אזור התעשייה עטרות בשטח שדה התעופה הישן שנבנה על ידי הבריטים ואינו פעיל בשנים האחרונות. יוזמת הבנייה בעטרות לא נכללה בתוכנית המתאר של ירושלים ועכשיו החליטו גורמים בוועדה לפעול על מנת לקדם אותה כמשקל נגד להצהרה הצפויה ב20- בספטמבר באו"ם על הקמת מדינה פלשתינית.

חבר מועצת עיריית ירושלים, עו"ד יאיר גבאי נציג העירייה  בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מקווה שהפעם התכנית תאושר, "התכנית הזאת אושרה במשרד השיכון כבר לפני כמה שנים, אבל מישהו עצר את קידומה לפני יותר משנתיים. השכונה הזאת יכולה לתת מענה לדרישה הצודקת לדיור בר השגה לזוגות צעירים".

גבאי מסביר שיש כבר שורה של אדריכלים שתכננו את השכונה, "משרד השיכון שכר בזמנו צוות של אדריכלים שעבד על התכנית, אך כשהגיעה הזמן לאשר את התכנית "ירושלים 2000" לפני שנתיים וחצי, היה מישהו שהוביל לכך שהסימון של השטח למגורים בתכנית נמחק".

הוא מקווה שהפעם יעלה בידם לאשר את הקמת השכונה, "פניתי לראש העיר, ולממונה על המחוז במשרד הפנים בבקשה לאשר את תכנית המתאר החדשה שטרם הובאה לאישור.  בנתיים תכנית המתאר "ירושלים 2000" לא אושרה, כי היו בה הרבה פגמים ואני מקווה שכל הפגמים יתוקנו".