לעתים, דווקא לקושיות הטבעיות העולות לכל אחד מאיתנו בעת לימוד פרשת השבוע, השאלות הטריוויאליות והפשוטות, אין מענה או התייחסות בספרים, והשאלות נותרות בעינן.

שאלות כה פשוטות כדוגמת: אם אכן הזוגיות שבין האדם לאישה היא המצב הטבעי והאופטימאלי, מדוע האדם נברא חסר שלמות, ולא נוצר יחד עם בת זוגו? הקשר הנצחי שאינו פוסק אף לאחר מיתת האיש והאישה, או, מהו עומק הקשר שבין סיפור הבריאה ובין מצוות התורה ומהותן, למה התורה שינתה את הסדר הראוי בפרשיות השבוע רק מחמת טענתן המוטעית והשקרית של האומות, בדבר הבעלות על ארץ ישראל וכו'.

כל השאלות הללו ועוד, הן רק חלק קטן מהנושאים הנידונים בסט הספרים החדש והייחודי "דרש דוד" אשר יצא לאור בימים אלו ע"י אחד מהדמויות המשפיעות ביותר על עולם התורה קירוב הרחוקים, הרב דוד הופשטטר, מטורונטו - קנדה, העומד מאחורי ארגון "דרשו ה' ועוזו" המעודד לימוד תורה בהיכלי הישיבות ומממן מבחנים ומלגות ללומדים מצטיינים במיזמים ופרויקטים שונים שמתקיימים בישיבות תורניות ובישיבות הסדר.

כמו"כ הרב הופשטטר היה זה שיזם והקים את ארגון "אחינו" לקירוב רחוקים אשר פעיליו רושמים מידי שנה מאות ילדים ונערים מהציבור הכללי ללימודים תורניים במוסדות קירוב בכל רחבי הארץ.

בסט הספרים החדש והייחודי שחיבר, מצוינים דבריהם של גדולי התורה מהארץ ומחו"ל הכותבים כי הספר "מלא במאמרי דעת ומוסר המלאים בחכמה ויראת ה'. כל הדברים מיוסדים ובנויים על יסודות מגנזי חז"ל". ראש ישיבת 'לייקווד' בארה"ב מעיד כי "דבריו מאירים, משמחים ומחזקים והכותב יורד לפרש עומק דבריהם ומעלה מוסר השכל ללמוד ממנו אורחות חיים, בהשקפה ישרה ובשפה נעימה וברורה".

בהקדמה לספריו כותב הרב הופשטטר, כי הוריו הקדישו את עצמם למטרה זו של חיזוק החינוך התורני והיו אלו שפתחו את הישיבה הראשונה בעיר טורונטו בקנדה - עיר מגוריו ומהם שאב את הרצון להמשיך ולפעול במסורת זו של חינוך תורני טהור והרבצת תורה בעם ישראל. סדרת הספרים נקראת "דרש דוד, שופרא דשבתא" על שם תכליתו של המחבר להבין ולהשכיל בפרשות השבוע הנלמדות ביום שבת קודש, שכן זהו עיקר טובו ויופיו של היום הקדוש, לימוד התורה.

בספריו שייצאו לאור כאמור בימים אלו, נכנס המחבר לעומק האמונה, יסודי התורה והבריאה, עזר כנגדו ונושאים מהותיים רוחניים רבים אחרים בהם עונה על כל אותן שאלות, מן המקורות ומפרשיות השבוע.