צועדים לנגוהות.
צועדים לנגוהות.פלאש 90

אירועי ספטמבר כבר החלו, כך מסתבר. שיירה ראשונה של כארבעים עד חמישים כלי רכב פלשתיניים עשתה את דרכה אתמול לעבר הישוב נגוהות והגיעה עד צמוד לגדר הישוב, מרחק של כעשרה מטרים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם יו"ר מזכירות הישוב, נאור צימרמן.



"אתמול בצהרים", הוא מספר. "הילדים חזרו וסיפרו על שיירה של עשרות רכבים שעושה את הדרך מאדוריים לכיוון הישוב עם דגלי אש"ף, צפירות, כרזות ותמונות. מיד שמענו גם רעש מכיוון הכביש. מדובר בכביש שנמצא במרחק של כעשרה מטרים מגדר הישוב", הוא מדגיש.



צימרמן, כמו גם תושבים נוספים של הישוב, הגיע למקום וראה את השיירה העושה דרכה אל הישוב. "ראינו עשרות כלי רכב כשהנוסעים עם תנועות ה'וי' שלהם, קללות ותנועות מגונות. הרחקנו את הילדים משפת האבנים. הם האטו את התנועה למהירות של חמישה עד עשרה קמ"ש", הוא מספר.



ומה באשר להתנהלות הצבא באותם רגעים? "הצבא לא עשה שום דבר", מספר צימרמן ומזכיר שבמרחק מטרים ספורים מהמקום ניצבת עמדה צבאית. הוא אף מחריף את דבריו ומציין שכדי לבצע סיבוב פרסה של התהלוכה כולה היה על כלי הרכב להגיע עד לעמדה הצבאית ורק בנקודה זו מתאפשר סיבוב, אך גם אז לא עשו החיילים דבר כדי לבלום את כלי הרכב. "הצבא איפשר להם לעבור", הוא אומר ומציין כי מדובר בנקודה שאדם היורד שם מכלי רכב יכול להגיע לבתים הראשונים של הישוב בתוך שניות.



באשר להיערכות הישוב לאירועים מעין אלה הוא מציין את תרגול כיתת הכוננות, בקשה מהתושבים לפקוח עיניים ולדווח על אירועים ותנועות חשודות, לשאת אקדחים וכיו"ב. להערכתו האירוע אתמול היה ראשון בסדרה שכן מדובר בנקודה סמוכה מאוד לישוב, נקודה קלה מאוד לתנועה עבור הפלשתינים.



בהקשר זה מוסיף צימרמן ומציין כי ציר התנועה המדובר, הצמוד כל כך לישובו, נפתח לתנועת ערבים בהוראת בג"ץ יחד עם פתיחתו של ציר 443 לתנועה שכזו. זאת למרות התנגדויות ואזהרות חוזרות ונשנות.