לוד
לודצילום: פלאש 90

חברי הגרעין התורני בעיר לוד אשר פועל במסגרת ארגון "קרן קהילות" קיימו ביום חמישי שעבר בחירות לוועד המנהל של הגרעין. מטרתן של הבחירות, שנערכות כל שנתיים הוא לבחור את הצוות שיוביל את העשייה של הגרעין בעיר תוך רתימת כלל חברי הגרעין לפעילות התנדבותית בעיר.

הגרעין, המונה כיום קרוב ל-300 משפחות מצוי בתהליך משמעותי של צמיחה, ובמהלך השנים הקרובות עתיד להגיע לכ-1000 משפחות ברחבי העיר כולה – בשכונת נוה זית, רמת אלישיב, נווה נוף ואף בשכונת רמת אשכול אליה נכנסו מספר משפחות בשנים האחרונות.

בנוסף, מוביל הגרעין פעילות ענפה ברחבי העיר לרווחת התושבים כולם ומקיים ועדות רבות הפועלות עם כלל הציבור בתחומי העשייה העירוניים השונים מתוך תאום עם העירייה ושאר אנשי הציבור בעיר.

כמרכיב מרכזי בפעילות, מפעיל הגרעין את מתנ"ס "דנוור" ומקיים סדרה ארוכה של עשרות חוגים בתחומים שונים, אליהם עדיין ניתן להירשם. החוגים הללו מיועדים לכלל העיר ולוקחים בה חלק למעלה מ500 ילדים מכל שכונות העיר ומכל גווני האוכלוסייה.

כחלק מהעשייה העירונית ניתן לציין את הבאתו של אנסמבל שחקני תיאטרון תאיר לעיר לוד. השחקנים שצרפו אליהם גם את הזמר והשחקן המפורסם גולן אזולאי, הופיעו במתנ"ס דנוור בפני קהל עירוני גדול ומגוון בהצגה 'שברי לוחות' המבוססת על ספרו של הרב חיים סבתו.

בנוסף להצגה, עורך הגרעין אירועים רבים ופתוחים לציבור הרחב כולו, בהם משתתפים תושבים רבים מהעיר עם ילדיהם. במתנ"ס דנוור פועלים גם חדר ג'ימבורי במחיר ממוזג ומסובסד לכלל ילדי העיר וחדר מחשבים חדיש לצורך החוגים.

במערכת הבחירות הנוכחית, שהתאפיינה בהשתתפות משמעותית של חברי הקהילה ובמספר רב של מועמדים לוועד המנהל של הגרעין נבחרו חברים ותיקים וחדשים, ביניהם עו"ד אלעד ברדוגו – יליד העיר וחבר הגרעין שנים רבות,  וכן הרב דודי אברמוביץ' שהוא ורעייתו אבישג היו ממקימי הגרעין.

בנוסף נבחרו דני קבזון - שעלה מחבר העמים במסגרת המחזור הראשון של נעל"ה לפני קרוב ל-20 שנה וכיום עובד בחברת היי-טק, חיים ולדומירסקי - בעל תואר שני בפיסיקה ועובד בחברת HP, תרצה קלמן - דוקטורנטית למחשבת ישראל ויועצת הלכה ועדיאל בר שלום - רכז תחום מעורבות חברתית בתנועת בני עקיבא. יש לציין כי להנהלת הגרעין שותף רב הגרעין הרב ישראל סמט, רבם של השכונות:רמת אלישיב, נווה זית ונוף נריה וראש בית המדרש 'אשכולות' הפועלת בעיר בשיתוף הגרעין התורני והישיבה תיכונית אלישיב.

יו"ר הוועד המנהל, הד"ר צור שפיר, ומנכ"ל הגרעין שילה אדלר מציינים כי כלל העשייה הגרעינית מיועדת לכלל תושבי העיר ונעשית מתוך מטרה לחזק את העיר. חלק מהחיזוק הזה מתבטא בין השאר בהמשך בניית פרויקטים חדשים למגורים בעיר לוד וביצירת פרויקטים חינוכיים ותרבותיים משמעותיים בעיר לטובת כלל האוכלוסייה.

יצוין כי בתום מערכת הבחירות האחרונה ברך יו"ר הוועד המנהל הדוקטור צור שפיר את הנבחרים ואמר: "אני רואה בבחירות אלו ציון דרך עבור הגרעין והעיר. היום כשחברי הגרעין פרוסים במספר שכונות בעיר וכמות המשפחות גדלה בחירות אלו מבטאות את חוסנה של הקהילה ונחיצותה לעיר. העיר מצויה בתקופה משמעותית וניכר כי היא עוברת תהליכים חיוביים בהובלתו של ראש הועדה הקרואה מר מאיר ניצן ועמו מנכ"ל העיריה עו"ד יאיר רביבו. אני מקווה שהועד הנוכחי יהיה שותף לעשייה ברוכה זו לטובת קידומה של העיר".

הגרעין התורני בלוד הינו אחד מעשרות גרעינים ברחבי הארץ הפועלים במסגרת ארגון "קרן קהילות" בתחום החינוך רווחה והקהילה.