משחק Windows 8
משחק Windows 8ערוץ 7
כמו הרבה חובבי טכנולוגיה, אחד הדברים הראשונים שעשינו היה להוריד את גירסת ה-Developer Preview של מערכת ההפעלה העתידית מבית מיקרוסופט, ולהתקין אותה על מנת לשחק איתה ממש.

המחשב שנבחר למטרה הזו הוא IBM T60 נייד ישן למדיי, בן 4, שסימני השנים הארוכות ניכרים עליו. את גירסת ה-64bit שלו לא יכולנו להתקין והסתפקנו בזו שהיא 32bit.
 
ההתקנה הייתה דומה לזו של Windows 7, אבל ההפתעה הייתה לאחר הדלקת המחשב. הממשק שהוצג הזכיר יותר Windows Phone מאשר מחשב שולחני. זו נראית כמו מערכת הפעלה למחשבי-לוח (טאבלטים) ולא למחשבים שולחניים עם מקלדת ועכבר.

זה למשל מה שקיבלתי כשלחצתי על לחצן ה"התחל":
 
 
 
Start
כל "קופסא" צבעונית מהסוג המוצג פה היא תוכנה עצמאית שיכולה לעדכן את הריבוע שלה. לחיצה על אחת מהתוכנות האלה מגלה ממשק שמזכיר את התוכנות לטלפון הנייד שלי, המבוסס אנדרואיד:
 
עוד 2 דקות של שימוש והבנתי איך מגיעים למחשב הנורמלי שאנחנו מכירים. לחיצה על הלחצן Desktop או הפעלת תוכנות המיועדות למחשב.
 
תוכנה לכתיבת הערות ושרבוטים:
 
שימו לב לחוסר בשורת המשימות של Windows, ולסגנון הגרפי שמתאים לאצבעות שלכם, לא לעכבר ולמקלדת שבהם השתמשתי.
הממשק החדש (המכונה Metro) מיועד בעיקר למשחקים וקשקושים, כמו שניתן להבין מסוג התוכנות שנמצאות בהדגמה שלו:
 
אחד החידושים במערכת ההפעלה החדשה מיועד להיות הגירסא הבאה של Internet Explorer, גירסא 10. הדפדפן מגיע ב-2 גירסאות: גירסת מגע וגירסת מקלדת/עכבר.
דפדפן המגע של מערכת ההפעלה החדשה:
 
דפדפן לטאבלטים
ניתן לשים לב להיעדר תוסף ה-"פלאש". האם מיקרוסופט הולכת בעקבות האייפון?
 
והנה הדפדפן הרגיל, שמיועד למקלדת ולעכבר:
 
דפדפן למחשב
 
ויש גם באגים:
 
מסך התחברות
 
נשאיר כרגע את השטויות בצד וניגש לסקור רכיבים קצת יותר מעניינים למי שמבלה את עיקר ימיו ושעותיו ליד מקלדת, עכבר ומסכים.
ניכר ש-Microsoft השקיעו זמן ומחשבה רבה בבנייה מחדש של חלונות התיקיות. החלונות עוצבו בדומה ל-Office 2007 ומעלה, תוך שימוש בממשק המכונה Ribbon. לוקח זמן להתרגל אבל אחרי שמתרגלים זה בהחלט נוח משמעותית. ניכר כי אפשרויות שהיו מוכרות רק ליודעי ח"ן מוצגות עכשיו בקידמת המסך:
 
 
ובמקרה של תמונות, אפשרויות יחודיות לתמונה:
 
 
 
יש גם שינויים (יעילים!) בעיצוב ובפונקציות של מנגנון העתקת הקבצים של חלונות: אפשרות לעצור לרגע וגרף של מהירות ההעתקה לאורך הזמן.

במידה ויש התנגשויות, המנגנון יודע לעזור לקבל החלטות נכונות אם לדרוס את הקבצים, לשנות את שמם וכו', ועושה את זה על ההתחלה, כשאנחנו עוד במחשב.
שימושי למשל אם רוצים להתחיל העתקה של 200GB וללכת לישון, ולא לקום בבוקר ולגלות שהוא שואל אותנו אם לדרוס קובץ מסויים או לא:
 
 
ובהתנגשות:
 
זהו לבינתיים. יש עוד הרבה דברים שאפשר לגלות על מערכת ההפעלה החדשה הזו, אבל בינתיים תהנו.