המדיניות של אובמה נאיבית ומסוכנת

לחץ ישראלי-אמריקאי על אובמה. סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דני דנון, וריק פרי, המועמד הרפובליקאי המוביל לנשיאות ארה"ב, קיימו היום (ג'), בניו יורק, אירוע תמיכה בישראל, על רקע הפנייה הפלסטינית לאו"ם. במסגרת האירוע קראו ח"כ דנון וריק פרי לאובמה לכבד את הסכמי אוסלו ולהפסיק את הסיוע לפלסטינים.

הסיוע האמריקאי לפסלטינים הסתכם ב-470 מיליון דולר בשנת 2010, הפניה של אבו מאזן לאו"ם, מהווה הפרה בוטה וחמורה של הסכמי אוסלו אשר מחייבים את הצדדים לא לבצע שום פעולה בצורה חד צדדית. מאז הסכמי אוסלו הסיוע האמריקאי לרשות הסתכם במעל 4 ביליון דולר. דנון לאובמה: "ארה"ב צריכה לכבד את הסכמי אוסלו, הפניה של אבו מאזן חייבת לגרור להפסקת הסיוע האמריקאי לרשות"

ריק פרי, המועמד הרפובליקאי המוביל לנשיאות ארה"ב, מכהן כמושל טקסס משנת 2000, שירת בחיל האוויר האמריקאי בתור טייס במזרח התיכון והשתחרר בדרגת קפטן. במסגרת כהונתו רשמה טקסס הישגים כלכליים מרשימים לעומת יתר מדינות ארה"ב. פרי זכה ל 29% אחוזי תמיכה במועמדות הרפובליקאית לנשיאות, בעוד המועמדים מיט רומני ומישל בכמן זכו ל- 18% ו-13% בהתאמה. ריק הינו תומך נלהב של מדינת ישראל ונמצא בקשר הדוק עם ח"כ דנון.

ריק פרי פנה אל הנשיא אובמה ומתח ביקורת קשה על תפקודו בניהול המשבר הישראלי פלסטיני, "המדיניות של אובמה נאיבית, יהירה ומסוכנת, ישראל היא בת הברית החזקה ביותר של ארה"ב" לדבריו, הפלסטינים חייבים להכיר במדינת ישראל כמדינה של העם היהודי. יש לסגור את המשרד של הפלסטינים בוושינגטון ולהעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים

ח"כ דנון וריק פרי יוצאים בפניה משותפת לעבר הנשיא אובמה, וקוראים לו לגלות אחריות כלפי תהליך השלום ולפעול למען פתרון הסכסוך. דנון ופרי חולקים דעה משותפת בנוגע לטעות שבהקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ותוצאותיה: "הטעות הגדולה ביותר של אובמה הייתה בבקשה לישראל להקפיא את הבנייה" אמר פרי והוסיף כי הערכים הדמוקרטיים ושיתוף הפעולה המדיני בטחוני עם ישראל הם נכס אסטרטגי לארה"ב, ההתרחקות של אובמה מישראל היא טעות קשה. דנון קרא לאובמה לכבד את חתימת ארה"ב על הסכמי אוסלו ולא לאפשר לפלסטינים לפנות לאו"ם. "מדינה פלסטינית שתוקם באופן חד צדדי, תהייה מדינת פייסבוק עם הרבה לייקים וריקה מתוכן".