לנדאו ושמולי בלשכת השר
לנדאו ושמולי בלשכת השרפלאש 90

יושב ראש התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, נפגש עם שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו בלשכת השר בתל אביב.

מלשכתו של השר לנדאו נמסר כי השניים דנו במגוון רחב של נושאים הקשורים למחאה ובדרכים בהם ניתן לפתור את המצוקות הקשות שהעלתה על סדר היום. שמולי הודיע כי הוא תומך במאבק בו החל בימים האחרונים השר לנדאו להורדת המיסוי על הדלק.

שמולי אמר בדיון ש"יש דברים שניתן לעשות כבר מחר בבוקר על מנת להקל על הציבור והורדת נטל המס על הדלק הוא אחד מהם. לא ניתן יהיה לכבות את המחאה הזו ללא פתרונות אמיתיים. הצעד אותו שר התשתיות הלאומיות מוביל הוא נכון, יחד עם פתרונות אחרים להורדת יוקר המחיה."

השר לנדאו אמר לאחר תום הדיון: "נושא מחירי הדלק הוא תחום שמעיק על הציבור ומהווה נטל כבד. מדובר במס הפוגע בכולם ובמיוחד במעמד הביניים ובתושבי הפריפריה. היום, כאשר מתדלקים בתחנה ב 300 שקלים, יותר מ 150 שקלים הם מס. כשאתה הופך את תחנת הדלק לתחנת מס, זה נותן תחושה רעה של חמדנות. מרבים לדבר על 'רווחי הטייקונים'. במקרה הזה, הטייקון האמיתי הוא האוצר". עוד הוסיף השר: "הוזלת מחירי הדלק תוביל להורדת מחירים גם בתחומים נוספים. הפחתה של עשרות שקלים בכל תדלוק, תותיר בידיי הציבור מאות שקלים בכל חודש, ותהווה מנוע צמיחה אמיתי למשק".

מנהיגי הסטודנטים הדגישו בפני השר את עמדתם לגביי הצורך המיידי בהשקעה משמעותית בשיפור מערכת התחבורה הציבורית בישראל, על מנת לתת פתרון מקיף וכולל לתושבי מרכז הארץ והפריפריה. השר הסכים עם דברי הסטודנטים ואמר כי: "יש להשקיע בתחבורה הציבורית שהיא פתרון חברתי וסביבתי כאחד. עד שלא תהיה אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי, המס צריך להישאר נמוך".

לנדאו ושמולי סיכמו כי ייאבקו במשותף על הורדת המיסוי על הדלק, וימשיכו בדיאלוג במטרה להגיע לשיתופי פעולה גם בתחומים חברתיים נוספים.