מנחם ברוד
מנחם ברודחגי הוברמן

דובר חב"ד הרב מנחם ברוד מספר על ההתרגשות הרבה שאופפת את חצרו של הרבי מלובביץ' בברוקלין לקראת הימים הנוראים, "כמות הנוסעים לחצרו של הרבי בחגי תשרי התעצמה מאוד בשנים האחרונות. החסידים אומרים תמיד, אם אתה לא נוסע לרבי פעם בשנה מהיכן תיקח את החיות".

לדבריו, למרות שהרבי פיזית איננו, רוחנית הוא עדיין שם "בראש השנה לשמוע את הרבי תוקע בשופר זה היה משהו שכולם רצו להגשים. כולם היו אז בבית מדרש אחד תחת קורת גג אחת. למרות שפיזית היום הרבי לא איתנו, החסידים ממשיכים לנסוע ולחוות את החוויה הרוחנית, כי רוחנית הרבי שמה, קדושה לא זזה ממקומה. יש שם קהל עצום, תלמידי ישיבות מכל העולם וגם אנשים בעלי משפחה".

הרב ברוד מעריך שכ-10,000 איש ישהו בחצר הרבי בימים הנוראים השנה, "יש כאלה שבאים לשם, לכל החודש. אלפים ממלאים את שכונת קראון הייטס ואת בית המדרש. התפילות יתקיימו בשני מקומות מרכזיים, ב-770 בית המדרש של הרבי ובציון הקדוש-קברו של הרבי. רק מישראל יוצאים השנה לחצר הרבי בין אלפיים לשלושת אלפים איש, ועוד אלפים שיגיעו מכל רחבי העולם".

דובר חב"ד מסיים את הראיון בברכה החסידית המסורתית שנהייה לראש ולא לזנב. "שנהייה לראש, הכוונה שנהיה צמודים לראש האמיתי, שנהייה קשובים לצדיקי האמת ולא לזנב, לא לכאלה שאין להם את הכוח להעביר לנו את השפע האלוקי. שתהיה שנה טובה ומתוקה בגשמיות וברוחניות ושתהיה שנת גאולה אמיתית".