ספר קוראן
ספר קוראןפלאש 90

בימים האחרונים מתארחת בישראל חוקרת פיזיקה מצרית שמצליחה לרכז אליה תשומת לב מיוחדת. מדובר בחוקרת נוהא חאשד שהופיעה במספר אירועים ופרשה את משנתה. אחד האירועים היה ועידת המקדש לאחר שהשתתפה גם בכנס היסוד של תנועת הרשות היהודית שמראשיה הם אנשי תנועת 'נאמני ארץ'. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם פרופ' הלל וייס, מראשי 'נאמני ארץ' על הופעתה של חאשד שגררה תשואות רמות.

בנאומה קבעה החוקרת כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי הקוראן וניתן להציג לכך הוכחות רבות מציטוטים רבים "זה ברור לחלוטין כפי שמשוואות פיזיקאליות ברורות", קבעה והוסיפה כי "האיסלמיסטים משקרים באשר לזכויות של העם היהודי על ארץ ישראל. הסכמים שנחתמו תחת לחץ ופחד אינם תקפים".

מעל בימת האירוע פנתה חאשד לקהילה הבינלאומית בקריאה לחקור את ההיסטוריה בטרם היא נוקטת עמדה נחרצת. "אני פונה לקהילה הבינלאומית לתת מספיק זמן והתבוננות בסכסוך. מלומדים אסלאמיים מוזמנים לבדוק מחדש את העובדות באופן אובייקטי. בחינה כזו תביא שלום והצלת חיים", אמרה.

עוד הוסיפה: "אין ספק שהזכות של היהודים על הארץ כתובה בקוראן, גם על בית המקדש אין ויכוח ששייך ליהודים".

פרופ' וייס סיפר על דבריה של החוקרת ועל הציטוטים המוכיחים את דבריה, ציטוטים המוכרים למזרחנים רבים ולמוסלמים רבים. "הריעו לה ממושכות", הוא מספר וקובע כי לדבריה של החוקרת משמעות רבה שכן קיימים לא מעט מוסלמים האוחזים בעמדות שכאלה, הן באסיה, הן בטורקיה ובמקומות נוספים. בהקשר זה הוא מזכיר את השייח' פלאצ'י מרומא. לטעמו  על ממשלת ישראל ובעיקר על משרד החוץ היה לשאת את הדוברים הללו שמעזים לצאת נגד האיסלאם הרדיקאלי בגלוי ולנופף בדבריהם בפני כל. להערכתו בכוחה של תפיסה זו להביא לניפוצו של האיסלאם הלוחמני. "יש בהם יצר לוחמני, אבל יש בהם כתות של מיליונים שמתעבים את המקומות שאליהם מוביל האיסלאם הזה". להערכתו של וייס הדגשתם של אלו יחזק את אותם מיליונים ויוביל לאיסלאם אחר ומאידך לעולם אחר.

וייס מזכיר כי החזון התנ"כי הוא שעמים יילוו לעם ישראל ולא להיפך, כלומר שעל עם ישראל להוביל את הנבואות והיעדים שלו ורק אז יצטרפו אליו הגויים ויחזיקו ויחזקו אותו. מה שאין כן כשהוא עצמו מתכחש לנבואות הללו.

על נוהא חאשד עצמה הוא מספר כי היא הגיעה לחיפה דרך ירדן ואכן קיים חשש לחייה. שיחותיה עם עיתונאים מתבצעות לאחר שנעשה סינון ובדיקה מחשש שיהיה מי שיתנכל לה, אך עם זאת הוא משוכנע ש"חשוב שהעולם ישמע את הלהט שלה", הוא אומר ומציין שהאזנה לדבריה מחזקת את התחושה שהיא דוברת אמת מליבה ללא שמץ של זיוף, כהגדרתו.