הרב ניר בן ארצי
הרב ניר בן ארציפלאש 90

בלשכת הרב ניר בן ארצי מביעים שביעות רצון מכתב האישום שהוגש אתמול נגד ארבעת הנאשמים בחטיפת וכליאת הרב בן ארצי.

"האמת יצאה לאור ועכשיו מתברר כי התקשורת ואנשים נכבדים בציבור הדתי אשר לא האמינו כי הדבר יתכן ידעו עכשיו כי דבריו של הרב לא היו לשווא", אמרו העוזרים לערוץ 7.

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד ארבעת עוזריו לשעבר של הרב ניר בן ארצי בגין קשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה לשם כליאה, חטיפה, כליאת שווא, סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה.

הארבעה, שמואל שוקרון, שמעון קטורזה, צבי ויצמן ומיכה פטיטו, היו בעלי תפקידים בעמותה בראשה עמד הרב ניר בן ארצי והם מואשמים בניסיון להשתלט עליה ועל כספיה. הגלו את הרב לשלוש שנים לטבריה תוך הפעלת איומים כי יפיצו עליו שמועות.

בכתב האישום מתוארת מסכת האירועים במהלכם איימו הארבעה על הרב בן ארצי, כלאו אותו בארבע דירות שונות בעיר טבריה על מנת להרחיקו מקהל חסידיו והרחיקו אותו באיומים אף מבני משפחתו הקרובים אליו.

עוד מתואר בכתב האישום, כיצד בראשית שנת 2008 הובא הרב בן ארצי בכחש למדבר יהודה בג'יפ שנשכר במיוחד למטרה זו, שם הוא הושאר ללא דבר במשך כמה שעות.

בנוסף מתואר בכתב האישום, כיצד קיבלו הארבעה תרומות בכחש מרעיה שטראוס, תוך הצגת מצג שווא לפיו התרומות מגיעות ליעדים עליהם הורה הרב.