גונבים אותנו. שטרית
גונבים אותנו. שטריתפלאש 90

חבר הכנסת מאיר שטרית (קדימה) קורא ליו"ר מפלגתו, חברת הכנסת ציפי לבני, להקדים את הבחירות הפנימיות להנהגת המפלגה.

את קריאתו, שלדבריו מייצגת לא מעט בכירים במפלגה העביר שטרית בפגישה שקיים עם לבני. בדבריו הזכיר את חברי הכנסת אבי דיכטר ושאול מופז כתומכים בקריאתו זו לקיים פריימריז מוקדם ככל האפשר.

שטרית מזכיר כי "לפני יותר משנה דנו במפלגה על הקדמת הפריימריז והוחלט לדחות את ההחלטה בנושא". לדבריו "מאחר והבחירות יכולות להתרחש כבר בשנה הקרובה צריך להתחיל להתארגן. ביקשתי מיו"ר המפלגה לבצע פריימריז מוקדם ככל האפשר כדי שכבר עכשיו המפלגה תיכנס לפעילות והיו"ר הנבחר יוכל להתרגל לתפקיד עד הבחירות".

עוד קורא שטרית לשינוי חוקת 'קדימה' הקובעת את קיומם של הפריימריז רק 3 חודשים לפני הבחירות הכלליות. גם זאת כדי לאפשר ליו"ר הנבחר להסתגל לתפקידו בטרם יצטרך להתמודד בבחירות הכלליות.

דבריו אלה של  חבר הכנסת שטרית מעידים גם הם על הקרע בצמרת 'קדימה' עם קריאותיה הגלויות של חברת הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ' לחברת הכנסת לבני להתפטר מתפקידה ולאפשר לאחרים להנהיג את המפלגה. את הדברים אמרה בכנס של מועצת קדימה לקראת ראש השנה. שמאלוב ברקוביץ' קראה לפריימריז מוקדמים להנהגה והתריסה נגד הנהגתה של לבני שלדבריה הפכה את המפלגה לבלתי רלוונטית להנהגה.

דברי ביקורת אלה ואחרים מתווספים על הבעה נוספת של מורת רוח מהנהגת לבני לנוכח הירידה הדרמטית בסקרים. על פי סקרים אלה ממוקמת 'קדימה' במקום השלישי אחרי מפלגת העבודה ובחלק מהסקרים היא אף חולקת את המקומות שלישי ורביעי עם 'ישראל ביתנו'. זאת לנוכח בחירתה של חברת הכנסת יחימוביץ' לראשות מפלגת העבודה.