פגישה ללא הסכמות. הרב דרוקמן
פגישה ללא הסכמות. הרב דרוקמןפלאש 90

יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן מגיב לשריפת המסגד הלילה בכפר טובא זנגריה "כל הפעולות המתבצעות תחת הכותרת 'תג מחיר' הן פעולות זוועתיות, מזעזעות, אנטי יהודיות ואנטי מוסריות. מעבר לעובדה שהן פסולות כשלעצמן הן פוגעות פגיעה קשה בהתיישבות בארץ ישראל".

גם רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ מגנה את ההצתה של המסגד בכפר טובא שלדבריו מנוגדת לכל ערכי היהדות וראויה לכל גינוי, "המקומות הקדושים לכל בני הדתות צריכים להיות מחוץ למסגרת המחלוקות שבין העמים. יש לחקור את המעשה הקשה הזה ולגלות את מבצעיו במהרה. אין רב או אישיות תורנית המתירה פעולה מסוג זה, ויש להוקיע ולגנות את היחידים שעשו מעשה נפשע זה".

הוא ציין, "כולנו הזדעזענו לנוכח הפגיעה בבתי הכנסת בגוש קטיף ובמקומות אחרים בעולם, כאשר אנשים חסרי אמונה וערכים מצאו לעצמם דרך לפגוע באמצעות הקדוש ביותר לנו. אל לנו להיות דומים לפורעים אלו".

"אני קורא למנהיגי הכפר לא לתת למעשה טירוף זה לגרום להתלהמות מיותרת. הגינוי מקצה אל קצה הוא עדות לכך שהציבור היהודי כולו שולל מעשה זה ומתנגד אליו", הוסיף.

רבני ישובים, ישיבות ומדרשות באזור הצפון הביעו הבוקר התנגדות נחרצת לפעולות תג מחיר "אנו, רבני ישובים באזור הצפון, מקווים כי מעשה זה לא בוצע על רקע לאומני, אך אם יתברר כי יהודים ביצעו זאת במסגרת תג מחיר, אנו מגנים זאת בכל תוקף. מעשה זה אינו אנושי, אינו מוסרי ובוודאי שאינו מתיישר לא עם תורת ישראל, ולא עם ההלכה היהודית וערכיה. אין מקום למעשים מסוג זה בכל ימות השנה בכלל ובעשרת ימי תשובה בפרט. בימים שאנו מתפללים להופעת מלכות ה' בעולם, יש להרבות בקידוש השם ולא בחילולו."

בין הרבנים שהצטרפו לקריאה: הרב שאר יישוב כהן - הרב הראשי של חיפה לשעבר, הרב יהודה גלעד - רב קיבוץ לביא, הרב חיים בורגנסקי - רב היישוב מצפה הושעיה, הרב רונן לוביץ' - רב קיבוץ ניר עציון, הרב מרדכי זמיר - רב עמק יזרעאל, הרב אסי בלנק - רב קיבוץ עין הנציב, הרב משה שפטר - רב קיבוץ טירת צבי, הרב שמאול ריינר - מצפה נטופה, הרב דוד ביגמן - ראש ישיבת מעלה גלבוע, הרב אביה רוזן - ראש מדרשת עין הנציב, הרב יוסי סלוטניק - מעלה גלבוע.