שבות רחל
שבות רחלעפר טמיר



המדינה מתכוונת להסדיר את הבנייה בשבות רחל. כך עולה מתשובת המדינה שהוגשה לבג"ץ לקראת הדיון שיתקיים היום (ד') בעתירה שהגישה לפני כחצי שנה תנועת שלום עכשיו בדרישה לממש את צווי ההריסה והפסקת העבודה שהוציאה המדינה לכמה מבנים בשני מתחמים ביישוב.

בהודעה שהוגשה לבג"ץ בשמם של שר הביטחון מפקד כוחות צה"ל ביו"ש וראש המינהל האזרחי נכתב כי "בהתחשב בכך שבעתירה דנן מדובר בעבודות בנייה המצויות על אדמות מדינה מבקש הדרג המדיני להסדיר את הבנייה במקום ולפיכך הנחה את הגורמים המקצועיים לקדם את הליכי התכנון ולפעול להסדרת מעמדו התכנוני של המאחז בהתאם לתנאים הייחודיים לו."

שמוליק אשכנזי יו"ר מזכירות שבות רחל מברך על ההחלטה, "סוף סוף אחרי כל כך הרבה שנים ללא בית כנסת ומועדון קבע יהיה לנו היכן להתפלל".

לדבריו לא מדובר במתנה אלא בצדק שנעשה, "זו זכות בסיסית אחרי כל כך הרבה שנים של סבל בערבי שבתות בלי בית כנסת הולם. 180 מתפללים התפללו עד עכשיו בקראוון של 90 מתפללים, אני מזמין את הנשיא לבקר גם אצלנו ולראות שאין לנו איפה להתפלל".

אשכנזי טוען שכל הטענות של שלום עכשיו נדחו על הסף, "אנחנו לא מאחז מבודד כפי שהם טענו, אנחנו ישוב גדול קרוב למרכז הארץ ואני מזמין את שלום עכשיו לבקר אותנו ולהבין את הצרכים של היישוב".

לדבריו סוף סוף המדינה מכירה בעובדה ששבות רחל הוא ישוב חוקי, "אנשים קנו כאן בתים מהמדינה. האדמות בשבות רחל הם אדמות מדינה מוכרזות ואף פלשתיני לא יכול לטעון בעלות עליהם".