מגרון. הבוקר שלאחר ההרס
מגרון. הבוקר שלאחר ההרסצילום: אבי שמשי

כוחות גדולים של משטרה נצפו הערב (רביעי) בשעה שיצאו מתחנת המשטרה ב"שער בנימין" לעבר מחסום חיזמא וצמתים נוספים בגזרת בנימין. כך דיווחו תושבים לערוץ 7. המתיישבים חוששים כי בכוונת המנהל האזרחי לבצע הרס של מבנים באזור בנימין ושומרון.

חשש המתיישבים מגיע בעקבות הרס שלושת המבנים, שהתבצע במגרון לפני מספר שבועות. באותו לילה נראתה תנועה של כוחות גדולים באזור, שהיו בדרכם למגרון. עם זאת, בצה"ל הכחישו כי מדובר בכוחות שעושים דרכם להרוס מבנים, וטענו כי מדובר בתרגיל מטכל"י.

2 סוואנות של יס"מ הגיעו לאזור "גל יוסף" שבגוש שילה ועצרו פעיל ימין אחד.

גרעין שכם הוציא הערב הודעה בה נכתב, "לצערנו ולבושתינו יש חשש שמנצלים בצה"ל ולא בפעם הראשונה, את הכניסות העלובות המאושרות לקבר יוסף, על מנת לפנות ולגרש. לפיכך אנו מודיעים בזאת על החרמה של הכניסות המתואמות".

ח"כ מיכאל בן ארי אמר הערב כי "חבל שבערב יום הכיפורים מנסים נתניהו וברק לבצע הרס ולהבעיר את השטח".

גורמים בימין אמרו הערב כי גם אם לא היתה כוונה לפנות בגל יוסף, המשטרה חייבת להנמיך פרופיל כדי למנוע חיכוך בשטח.

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי), קיים אתמול (שלישי) סיור משותף עם יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב  כ"ץ - כצל'ה (האיחוד לאומי) בישוב גבעת אסף ובמועצה המקומית בית אל שבבנימין ונפגש עם תושבי המקום.

בראיון לערוץ 7 אמר הרשקוביץ כי הוא מקווה שדחפורי צה"ל לא יעלו על גבעת אסף, "אני רואה ישוב יהודי פורח אני מקווה שהמקום הזה יגדל ויפרח. יש לבית היהודי הרבה קווים אדומים ואנחנו נעשה הכל על מנת לשמר ולהקים עוד ישובים בארץ ישראל".