סליחות בקבר יוסףהלל מאיר

למעלה מ-2,000  אזרחים נכנסו הלילה לקבר יוסף, כניסה מיוחדת שאורגנה ע"י המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד"  התקיימה באישור וליווי צה"ל ומשטרת ישראל לרגל עשרת ימי תשובה.

עם הגיע ראשוני החיילים והמתפללים למקום, הזדעזעו לגלות כי ערביי שכם  חללו את מבנה הציון בגראפיטי לאומני. על קירות המבנה התגלו צלבי קרס.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, התקשה להסתיר הבוקר (ה) את זעזועו מחילול מתחם הקבר, "רק ברברים מסוגלים לעולל דברים איומים איומים כאלו. אנשים שמסוגלים לחלל בצורה פתולוגית כזו מקום קדוש כל כך אינם ראויים להיקרא בני אדם".



הוא הוסיף "מחבלי המשטרה הפלשתינית שמספרים  בכלי התקשורת כי הם שומרים כביכול על מתחם הקבר כשכוחות צה"ל לא שם בין הכניסות, הוכיחו כי איבדו מזמן כל צלם אנוש. אלו אותם מחבלים במדים שרצחו את בן יוסף לבנת הי"ד, וכעת אפשרו לחלל את מבנה קבר יוסף בגראפיטי  של סמלים נאציים – אולי אף עשו זאת בעצמם". 

"אוי לאומה המאפשרת לחלל כך שוב ושוב באין מפריע את סמליה והמקומות הקדושים לה ביותר. על מדינת ישראל לחזור לקבר יוסף, כפי שאפילו לפי הסכמי אוסלו האיומים אמור להיות. על מדינת ישראל להחזיר לעצמה את כבודה המחולל ולחזור להקים את האחיזה והישיבה בקבר יוסף", אמר מסיקה.

גם באגודת "שכם אחד" הפועלת לכניסות המוניות ולחיזוק המקומות הקדושים בשומרון הביעו את מחאתם, "מקומם כי כל כל הרבה פעמים כשנכנסים לקבר יוסף ולקברי צדיקים נוספים בשומרון מגלים שהם מחוללים פעם אחר פעם. זהו מצב שבלתי מתקבל על הדעת הדעת להשלים איתו, יש לתקן את המצב".

בתוך דקות  נצבעו הכתובות במהירות בלבן והמוני המתפללים המשיכו לפקוד את קבר יוסף ולהתפלל כל הלילה. סליחות נאמרו ברוב עם ובנוסחי העדות  השונות, וקול השופר נשמע בקבר יוסף והדהד בעיר הקודש שכם.



המתפללים היו מכל גווני הקשת, העדות  והאוכלוסיות, מבקרים וחיילים חילוניים נראו מזילים דמעה לצד  דתיים וחרדים. בין



המבקרים  בלט האדמו"ר מוולברוז'-ארה"ב, שהתקבל ע"י רב השומרון הרב אליקים לבנון  ורב הישוב יצהר הרב דוד דודקביץ'.

האדמו"ר לא הסתיר את התרגשותו והביע את תמיכתו בחזרה מלאה לקבר יוסף ואת תקוותו להקמת הישיבה במקום מחדש. רב השומרון הרב אליקים לבנון אמר,"לפני כחודש ניסו להוליך על עם ישראל אימים בתיאורי זוועה של 'ספטמבר השחור'  שכביכול צפוי, אולם היה ניתן לראות בבירור כי כשממשלת ישראל מראה ריבונות כל האיומים הללו נמוגים ונעלמים. אני קורא לממשלת ישראל לשאוב כוחות מדמותו של יוסף הצדיק ולגלות כבוד יהודי וגבורה אל מול הקמים על עם ישראל". 

המתפללים וצלבי הקרס שנצבעו (צילום: מאיר ברכיה, באדיבות מועצה אזורית שומרון):