פרופ' דן שכטמן
פרופ' דן שכטמןמארק ניימן, לע"מ.

גם העיתונות הזרה לא נשארה אדישה להישגיו של פרופ' דן שכטמן, הישראלי ה-10 שזכה בפרס הנובל היוקרתי ועיתונאים מכובדים מכל העולם הגיעו היום (א) למסיבת העיתונאים לתקשורת הזרה שערכה לשכת העיתונות הממשלתית.

במסיבת העיתונאים השתתפו מעל 30 כתבים זרים מרשתות מובילות. מסיבת העיתונאים התקיימה – באופן סמלי במרכז מורשת מנחם בגין. הדבר סמלי מאחר וזוכה פרס נובל אחד (פרופ' שכטמן) התארח במקום שנקרא ע"ש זוכה פרס נובל אחר (רה"מ מנחם בגין).

פרופ' שכטמן פתח את דבריו בפני העיתונאים הזרים בסיפור מרגש, אודות משפחתו שעלתה לארץ במסגרת העלייה השנייה ועל אביו ששירת בארגון ההגנה.

כשנשאל כיצד ייתכן שמדינה כה קטנה מצליחה לייצר כל כך הרבה זוכי פרס נובל ענה שהוא מייחס זאת "לרוח הישראלית המעודדת מחשבה חופשית ואינה חוששת לעמוד על שלה, גם אל מול קשיים" לדבריו "יש חינוך אקדמי טוב, והמערכת מעודדת חדשנות ויצירתיות. בישראל אנחנו חיים בחברה חופשית, בה ניתן להביע דעה ולעמוד על שלך ללא מורא וזה יוצר אופי של אנשים חושבים ויצירתיים". בכך, רמז הפרופ' להתנגדות הרבה מקרב הקולגות והמומחים בתחום שעלתה באשר למחקרו במהלך השנים.

שכטמן הרבה לחייך ובמיוחד כבש את העיתונאים כאשר הדגים את עבודתו באמצעות מפית נייר משולחנו.

באשר למערכת החינוך, אשר במהלך הימים האחרונים ספגה ממנו ביקורת רבה, העיר הפרופ' כי הוא אכן מלא דאגה כלפי החינוך הטרום אקדמי ואולם הוא רואה את השיפור שחל לאחרונה והוא אופטימי לגבי העתיד.

אורן הלמן מנכ"ל לע"מ, אמר "משמח לראות את ההתעניינות העולמית המרשימה בזכייתו של פרופ' שכטמן. זו תרומה חשובה למיצובה של ישראל כמדינה מובילה בעולם בתחום המדע. ועלינו לחשוף זאת באמצעות התקשורת הזרה".