למרות הכול. מחייכים
למרות הכול. מחייכיםפלאש 90

התגלתה אחת הסיבות לכך שאופטימיים שומרים על ראייה חיובית למרות שהם עומדים בפני עובדות הפוכות. כך טוענים החוקרים.

מחקר שפורסם בעיתון מדעי לחקר המוח ומדווח ברשת BBC טוען כי המוח עובד מאוד טוב בעיבוד מידע חיובי לגבי העתיד, אצל חלק מן האנשים, כל מה ששלילי- זוכה להתעלמות, והם נשארים עם פרספקטיבה חיובית.

החוקרים טוענים כי לאופטימיים בינינו יש גם הטבות בריאותיות מיוחדות.

החוקרים טוענים כי 80% מן האוכלוסייה מוגדרת אופטימית, אף שחלק מממנו לא יגדיר כך את עצמו. החוקרים בחנו 14 אנשים למציאת רמת האופטימיות שלהם, וסרקו את מוחם. כל אחד מהם נשאל עד כמה הוא חושב ש-80 אירועים "רעים" עומדים לקרות (כולל גירושין או לחלות במחלה חשוכת מרפא). לאחר מכן הם קיבלו נתונים אמיתיים על הסתברות האירועים במציאות, ולבסוף נשאלו שנית עד כמה הם חושבים שהאירועים המסוימים יקרו.

היו שינויים בציונים שניתנו לאירועים על ידי האופטימיים. ציונים שהוגדרו כרעים יותר מנתוני האמת- הורדו לרמה המתאימה למציאות, אך אם מלכתחילה ניתן ציון של סיכון נמוך יותר- האופטימיים לא מיהרו להעלות אותו.

כאשר התוצאות היו חיוביות יותר נרשמה אצל כל האנשים פעילות מוגברת באזור הקדמי של המוח, האחראי על עיבוד טעויות. עם תוצאות שליליות יותר- לאנשים הכי אופטימיים נרשמה הכי פחות פעילות מוחית, בעוד לפסימיים ביותר נרשמה הכי הרבה פעילות מוחית. מכאן הסיקו החוקרים כי המוח בוחר לאילו עדויות להקשיב ואת מה להפנים.

מכאן הסיקו החוקרים כי פרסומות לסיגריות שהורגות אינן נקלטות אצל אנשים החושבים שהסיכוי שלהם למות מסרטן נמוכות מאוד. דוגמא נוספת היא הסיכוי לגירושין, בעולם המערבי אחוז המתגרשים עומד על 50%, אך אנשים אינם חושבים שזה המצב ושזה יקרה גם להם.

חוקרי מוח רבים מציינים כי המחקר מוכיח כי החלק במוח העסוק בקבלת החלטות בעצם מחשב הסתברויות כנגד המציאות.