מכריז על סכסוך עבודה. עיני.
מכריז על סכסוך עבודה. עיני.פלאש 90

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, עורך היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בה הוא צפוי להכריז על סכסוך העבודה במשק בעניין עובדי הקבלן. ההסתדרות דורשת העסקה ישירה של עובדי קבלן כך שמספרם יצומצם למינימום הכרחי.

בפתיחת מסיבת העיתונאים אמר, "קרה משהו בקיץ 2011, ציבור שלם של אזרחים יצא לרחובות תחת הסיסמא העם דורש צדק חברתי. לטעמי לא יכול להיות צדק חברתי בלי עובדי קבלן. זה לא התחיל בממשלה הזאת כבר עשרות שנים וכל ההעסקה הזאת היא ההעסקה עקיפה".

הוא הסביר כי "נוצר פה סוג של סחר עבודות. ניסינו לטפל בזה לאורך השנים אבל הרבה בציבור לא יודעים את ההבדל בין עובדי כוח אדם לעובדי קבלן. בפועל כולם הפכו לעובדי קבלן. הדרך לעשוק אותם הפכה ליותר קלה".

הוא הכריז, "לא יכול להיות צדק חברתי בלי הטיפול בנושא של עובדי קבלן".

"לפעמים צריך שמישהו ידחוף את העגלה כדי להשיג צדק חברתי. צריך לטפל בעובדי הקבלן שיפסיקו להיות אנשים שקופים. זה לא רק הכסף, זה גם שהעובדים האלה ירגישו שייכים", הוסיף.

לסיום אמר, "אני מקווה שיחד עם ציבור שלם נעשה מהלך היסטורי, אני מקווה שכל עם ישראל שלכולנו יש ילדים או נכדים או קרובים שמועסקים כעובדי קבלן. המטרה שלנו היא שהם יוכלו להרים טיפה את הראש, שיוכלו להגיד 'אנחנו חלק מעם ישראל'. הגיעה העת שנפתור את הבעיה הזו. אין זמן אחר. בלי זה אין צדק חברתי זה ההזדמנות של כולנו".

מדובר בסכסוך יוצא דופן שכן זו הפעם הראשונה שבה מכריזה ההסתדרות על סכסוך כללי במשק בעניין עובדי הקבלן וצורות העסקה אחרות כגון: חוזים אישיים וכדומה.