ארכיון
ארכיוןפלאש 90

סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר (ד'), פשטו בלשי היחידה הארצית לחקירת פשיעה בין לאומית, על דירה בה מתגוררים מספר בחורים שהורחקו מיו"ש בצו הרחקה מנהלי. הבלשים ריכזו את דיירי הבית באחד החדרים ומנעו מהם לצאת מהחדר, לקחו מהם את מכשירי הסלולארי שלהם, מנעו מהם לצלם את הפשיטה, וערכו חיפוש בבית. כך מדווחים אנשי עמותת 'חננו'.



לדברי המורחקים, שדיווחו על המקרה למוקד המשפטי של עמותת חננו, הבלשים פרצו לבית ללא שדפקו על הדלת, סירבו להציג צו כלשהו ואף סירבו להציג תעודות שוטר.



אחד הדיירים דרש מהם לעזוב את הדירה, ובתגובה דרשו הבלשים שיציג את הסכם השכירות, כהוכחה שהוא מתגורר במקום. מאחר והסכם השכירות לא היה זמין בידו של הדייר בשעה 3:00 לפנות בוקר, טענו הבלשים כי הם לא חייבים לו דבר.



הבלשים מצדם טענו כי בידיהם צו מעצר לאדם שאמנם אינו מתגורר במקום, אך עשוי להימצא בדירה. הבלשים סירבו כאמור, לפרט מי הוא אותו אדם, או להציג צו כלשהוא. לאחר חיפוש בדירה עזבו הבלשים את המקום, תוך שהם מעכבים את אחד הבחורים מאחר וברשותו לא היתה תעודת זהות. כעבור זמן מה שוחרר הבחור.

עוד מדווחים אנשי 'חננו' כי במקביל פשטו באמצע הלילה שוטרים על הישוב יצהר וערכו חיפוש בביתה של אחת המשפחות. במקרה זה היה בידי בלשי המשטרה צו מעצר על אדם שכלל אינו מתגורר ביצהר. לאחר חיפוש קצר בבית, שנערך ללא צו חיפוש, עזבו הכוחות את הישוב.

מעמותת חננו נמסר בתגובה כי "המשטרה חייבת להראות התקדמות בפרשיית המסגד בטובא זנגריה בכל מחיר, ונראה כי המחיר הוא דריסה בוטה של זכויותיהם של אזרחים. אנו קוראים למשטרת ישראל להתעשת באופן מיידי".



אברהם בנימין דובר הישוב יצהר אמר בתגובה כי "המשטרה איבדה את הצפון תרתי משמע. התנהלות המשטרה בשבועות האחרונים דורסת שוב ושוב את החוק, ובהתאם לכך התלונות על כך שאזרחים לא מכבדים את החוק ואת מייצגיו, מוכחות כצבועות וריקות מתוכן".