דוד מידן
דוד מידןמרים אלסטר/פלאש 90

מיד עם סיום הפגישה עם משפחת שליט הגיע אל בית הנשיא צוות המשא ומתן בראשות שליח רה"מ למו"מ דוד מידן כדי לקיים פגישת עבודה עם נשיא המדינה במסגרתה דן הנשיא פרס עם חברי הצוות בכל פרטי השלמת העסקה.

בפתח הפגישה אמר הנשיא:" אני רוצה להודות לכם בשם האומה כולה על אשר הבאתם לסיכום נושא כה רציני ורגיש בחיי מדינת ישראל. בעברית קוראים לזה שליחי מצווה, אני רואה בכם שליחי מצווה יוצאים מן הכלל. עשיתם את זה במקצועיות ובחשאיות הראויה, בהבנה עמוקה מאד מי ומה עומד מולכם. "

הנשיא התייחס למעורבות מצרים, גרמניה וטורקיה במו"מ ואמר:" אני רוצה בהזדמנות זו להודות לממשלת מצרים שעשתה מאמץ רציני בתקופה לא פשוטה כדי להביא את העניין הזה לסיום כה טוב וכה חשוב. אני רוצה להודות לממשלת גרמניה שעשתה את החלק הראשון של העניין. אני מוכרח להגיד גם שהייתה לי הפתעה נעימה מאד בעמדתה של ממשלת טורקיה. למרות חילוקי הדעות שבינינו הם שמו את הכל בצד והחליטו להעדיף את הצד ההומניטארי על פני הפוליטי. אמרו לי שזה נעשה במצוות ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, שהטיל על שירותי המודיעין שלו לפעול יחד איתנו וזה היה באמת צירוף של מאמץ מיוחד במינו בחיים הבינלאומיים וביחסי העמים והאנשים. "

הנשיא הודה לצוות המו"מ ואמר: "אני רוצה להודות, לכם למוסדות שבשמם פעלתם. זרועות הביטחון כל כך חיוניות וכל כך חשובות ופשוט גאים בכם. אני יודע שצריך עוד לחכות אבל את הסמבטיון העיקרי עברנו. באמת תודה מקרב לב לכל אחד מכם ולשלושתכם יחד."

דוד מידן השיב לנשיא "אדוני הנשיא, תודה על הברכות, אך מבחינתנו המשימה לא הושלמה. נשלים אותה כאשר גלעד יהיה בבית, נקווה שזה יהיה תוך ימים. אנו מתכוונים להמשיך עכשיו ולתכנן את החזרתו לארץ. אני מתכוון לנסוע למצרים בזמן הקרוב יחד עם הצוות כדי לתכנן את חזרתו ואז תבוא השמחה האמיתית. בראייתי אני עדיין בתוך המבצע ובתוך המשימה. תודה לך הנשיא שליווית את כל העניין הזה כל הזמן, אנחנו ראינו כמה ליווית וכמה חשוב לך נושא זה ועד כמה חשובה למשפחות התמיכה שלך בהם. זה אירוע לא פשוט ומאד מורכב, כל העסקה היא די מסובכת אבל אפשר לומר בקורת רוח שהחלק הקשה שלה מאחורינו. אז תודה לך אדוני הנשיא ואני מקווה שנשלים גם את החלק האחרון ונוכל לבוא אליך."

פרס הדגיש בסוף דבריו:" אסור להגיד שבחו של אדם בפניו וכן אני כאן לא בפניכם אבל משפחת שליט הייתה כאן ודיברה בהתרגשות רבה מאד על האופן בו ניהלתם את זה, על המקצועיות, על הבנת הצד השני, על טקטיקה ואסטרטגיה הכרוכים בזה והיה טוב לראות את המשפחה משבחת אתכם. זה השבח הכי חשוב שיכול להיות. תודה כמובן לממשלת ישראל על החלטה כה אמיצה ולראש הממשלה על החלטה הכרוכה בכל כך הרבה ייסורים. היא לא פשוטה בשום פנים ואופן אבל היא התקבלה ומהווה ביטוי לעומק הערכי של מדינת ישראל שנפש אחת היא עולם ומלואו."

לאחר קבלת רשימת האסירים והחומר המשפטי הרלוונטי במלואו ייערך בית הנשיא להכנת כתבי החנינות לצורך השלמת המהלך על ידי הנשיא. על פי ההערכה החומר אמור להגיע לבית הנשיא במוצאי שבת.