אנדרואיד מרקט של גוגל
אנדרואיד מרקט של גוגלגוגל

הורדות יישומים לטלפונים החכמים ולטאבלטים בפלטפורמות השונות, שבראשן המוצרים של אפל והמכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, הולכות וצוברות תאוצה והופכות לפעילות משמעותית של כל משתמש כמעט. לפי חברת מחקרי ברג אינסייט, ההורדות יצמחו בקצב שנתי מרשים של כ-57%, במונחים של שנה לשנה, ויגיעו לקצב שנתי של כ-98 מיליארד הורדות ב-2015.

להערכת החברה, זו הסיבה שחברות מחשוב שונות בחרו לפתוח חנות יישומים גם עבור מחשבים ביתיים וניידים. בהקשר הזה אפשר להזכיר את אפל שפתחה חנות יישומים עבור משתמשי מחשבי המקינטוש שלה, את אינטל שמריצה מזה תקופה ארוכה את חנות היישומים AppUp, שיועדה פעם רק למשתמשי נטבוקים, ואת גוגל שמפעילה את ה-Web Store עבור יישומים שמתאימים להפעלה בתוך דפדפן הכרום שלה. עם זאת בברג מעריכים שמהלך זה לא יגרום להקטנת ההורדות לטלפונים ולטאבלטים.

במחקר טוענת החברה שההכנסות ממכירת יישומים בחנויות השונות של כל החברות הגיעו ב-2010 לכ-1.6 מיליארד אירו, והיא צופה שסכום זה יגדל בקצב של 10.7% לשנה ויגיע בסוף 2015 ל-8.8 מיליארד אירו. בתחום הזה מובילה חנות היישומים של אפל, ובברג משוכנעים שהיא תשמור על מעמדה גם בשנים הקרובות. באופן לא מפתיע אנדרואיד מרקט של גוגל וחנות היישומים עבור מכשירי Windows Phoneיהיו במקום השני והשלישי בהתאמה.

אבל היחס בין יישומים שמורדים בחינם ליישומים שמורדים בכסף יישאר גבוה. "למרות שמספרי ההורדות יצמחו בצורה ניכרת במשך תקופת החיזוי, רוב היישומים יהיו בחינם. מכיוון שכך, התשלום עבור יישומים ימשיך להוות אתגר עבור המפתחים, ואסטרטגיות כמו פרסום בתוך היישומים ורכישה מתוך היישומים יהיו חשובות הרבה יותר. זה יהיה נכון במיוחד באזור APAC בו המשתמשים יהיו אחראים ל-40% מההורדות ב-2015", טען ג'ון סוונברג, מנתח בכיר בברג.