ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח בצהריים (ראשון) עם דודו ארד, אחיו של הנווט השבוי רון ארד, שהיום מלאו 25 שנה לנפילתו בשבי.

במהלך השיחה שיתף ראש הממשלה את דודו בשיחות שהיו לו עם אמו המנוחה של רון, בתיה זכרה לברכה, בהן דיברה על הכמיהה לראות את בנה.

נתניהו אמר לדודו: "גורלו של רון ארד עמד לנגד עיניי כשאישרתי את ההסכם להחזרתו של גלעד שליט".

רעייתו של ארד, תמי, נשאה בשבוע שעבר דברים בבסיס חיל האוויר ברמת דוד. "בשנה הראשונה יכולתי לחוש בבית את נוכחותך. בשנה השנייה עוד שמעתי את קולך מהדהד, ובשנה השלישית יכולתי לדמיין אותך צועד במעלה הרחוב האחרון של שיכון מבט, יחף, בסרבל, עם סיגריה ביד והנעליים הגבוהות על הכתף", אמרה ארד, בדברים שהובאו בערוץ 2.

"כיום הסימן הפיזי שמעיד שחלפה עוד שנה הם ריח הגויאבות הראשונות, החמסינים המשוגעים ויום הכיפורים עם השקט המדומה שהוא טומן בחובו. התקוות שתפתח את הדלת ותופיע נגוזו לפני שנים והציפיות התכווצו לכדי תקווה אחת צנועה. רק לדעת מה קרה לך".

"המנהיגים, רון, לא שעו לתפילתך, גם אלוהים לא", אמרה ארד והוסיפה כי "התפללתי, אפילו נדרתי נדרים. הרגש אמר שצריך ללחוץ בכל הכיוונים, גם על אלוהים. כמוך, רציתי להאמין שיש על מי לסמוך, שיש מי שמכוון מלמעלה, ויש את אלה שממלאים את שליחותו ויהיו אמיצים לקבל החלטות קשות. אף אחד לא באמת התכוון באותם ימים להחזיר אותך, וכשהם התעשתו כבר לא היה עם מי לדבר. את ההזדמנות להשיב אותך הביתה כאחד האדם הם החמיצו".