הרבנית קנייבסקי ע"ה
הרבנית קנייבסקי ע"הצילום: עוזי ברק

במוצאי שמחת תורה החלו לשבת שבעה על  הרבנית בת שבע קנייבסקי ז"ל שנפטרה במשך החג, לאחר פטירתה עולים פרטים על דמותה של הרבנית שהייתה פעילה בנושאי ציבור רבים ובהם גמילות חסדים, קירוב לבבות, ונשים רבות אשר זכו לברכותיה הידועות.

במהלך ראיון שהתקיים בעבר סיפרה הרבנית על סדר יומה. הרבנית נשאלה על ענייני דיומא והשיבה, "צריך לחזור בתשובה, הקב"ה רוצה להביא כבר את המשיח והוא לא יכול להביא אותו כי אנשים מתנהגים לא כמו שצריך, מחללים שבת... ה' הבדיל אותנו מכל האומות".

הרבנית סיפרה על הדרך לקרב הגאולה, "כל מעשה חסד של בן אדם מקרב את הגאולה. לא כל היום מדברים על זה אבל עושים למען זה. לומדים, מתפללים ומשתדלים. ברור שאנחנו בתהליך לקראת הגאולה".

הרבנית סיפרה על המוני בית ישראל מכלל הציבור שמגיעים לביתם "אנשים בצער באים לכאן לקבל ברכות, אנחנו מנסים לברך אותם ורק שבעזרת ה' הם יתעוררו וישמרו תורה ומצוות הברכה באמת עוזרת להם".

בהמשך הוסיפה הרבנית קנייבסקי כי היא רואה בזה שליחות, "מהבוקר עד הערב מגיעים מעל 100 נשים לקבל ברכות, הרבה אנשים חוזרים בתשובה ואחר כך הם מגיעים מאושרים לרגע הזה שהם היו כאן ושמעו בקול הרבנים." לסיום בירכה הרבנית "שה' יעזור וכולם יחזרו בתשובה והגאולה תבוא מהר מהר".

הרבנית בת שבע קנייבסקי נפטרה בחול המועד סוכות מדום לב בביתה בבני ברק. בת 79 במותה. היא נחשבה לדמות מופלאה בעולם החרדי. היא היתה בתו הבכורה של אחד מגדולי המנהיגים החרדים הליטאים, הרב יוסף שלום אלישיב ונכדתו של הרב אריה לוין, מי שנודע כ"רב האסירים".

אלפים נהרו כל העת לפתחה לבקש ישועות ברכות וסגולות ואלפי תלמידות ומעריצות היו לה. רבים ביקשו להודות לה על עזרתה. היא הצליחה לסייע לזוגות חשוכי ילדים, לרווקות שנישאו ולשלום בית.