מבוקשים
מבוקשים

שבוע חלף מאז פרסום המודעה בה הודיעה משפחת ליבמן כי תעניק פרס כספי בסך 100,000 דולר למי שיתפוס את הרוצחים של שלמה ליבמן הי"ד, ששוחררו במסגרת עסקת שליט.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר ישראל ליבמן על התחושה הקשה של המשפחה מאז היוודע כל שחרור רוצחי אחיו והמטרה בפרסום המודעה, "מטרתו של הקמפיין היא  אמירה ברורה שאנו לא עוברים לסדר היום על שחרור רוצחי אחינו היקר שלמה הי"ד, אנחנו מאמינים כי מדינת  ישראל שגתה בעסקת שליט".

ליבמן הסביר כי המדינה הייתה צריכה לפעול עם מלוא עוצמתה הצבאית בסוגיית שליט, "מדינת  ישראל הייתה צריכה לפעול צבאית בצורה מיידית ולשחררו בכל מחיר ואכן היה נמנע המצב שאליו הגענו שבו היינו צריכים לעמוד מול משפחה שרוצה להחזיר את בנה הביתה, דבר אשר הוא הגיוני מאוד".

ליבמן מספר כי כספי הפרס יגיעו מכספי הגירוש מגוש קטיף, "אנו מקווים שמישהו ירצה לקבל את הפרס הכספי, אימי החליטה שאת הפרס הכספי למחסלים את רוצחי בנה היא תשמח לתת מכספי משלם המיסים אשר גירשוה מגוש קטיף"

שלמה נולד בי"ט בכסלו תשל"ה בחברון. הוא למד בתלמוד תורה חברון עד כיתה ג' ואז עבר ל"מורשה" בירושלים. בהמשך למד בישיבה קטנה "איתרי" שם הצטיין בלימוד תורה וזכה לפרסים.

שלמה היה חבר בתנועת הנוער "אריאל" וכשבגר היה מדריך בסניף התנועה בישוב כוכב השחר. למד בישיבה הגבוהה "מרכז הרב" עד שעבר לישיבת "עוד יוסף חי" בשכם שם נחשב למתמיד הישיבה במשך חמש שנים. שלמה נהג לקום ב- 5:30 מדי בוקר וחזר לביתו ביצהר ב- 22:30 לאחר 15 שעות לימוד.

שלמה לא מש מהישיבה עד ליום הרצחו ובאופן לא רשמי היה נציג הישיבה בקשר עם צה"ל. הוא ניהל יומן מפורט בו כתב בפשטות ובשמחה על כל הארועים בקבר יוסף. שלמה שמר על קשר עם בוגרי הישיבה שידל אותם לבקר במקום ומדי פעם עסק בהדרכת מבקרים בקברי צדיקים בשומרון. כזה היה גם הקשר שלו עם הראל בן-נון ממקימי ההיאחזות בגבעת יצהר מזרח.

בתאריך י"ג באב תשנ"ח שלמה חזר מהישיבה בשכם לפנימיה ביצהר. הוא חיפש את הראל בן-נון איתו קבע ללמוד בחברותא. הראל נמצא בג'יפ הסיור של הישוב והתנצל על כך שלא יוכל ללמוד משום שהיה עליו לצאת לסיור. שלמה התעקש שלא לוותר על הלימוד והציע שילמדו במהלך הנסיעה מסביב ליישוב. מחבלים ארבו לג'יפ הסיור וירו עליו יריות מטווח קצר. שלמה והראל נהרגו.

שלמה היה בן 24 במותו. הותיר אחריו הורים ותשעה אחים ואחיות. הובא למנוחות בבית העלמין ביצהר.