השר איתן
השר איתןצילום: יחידת תצפית

בעקבות פיענוח פרשת גניבת מאגר מרשם האוכלוסין קורא היום השר מיכאל איתן לעצור מייד את הקמת המאגר הביומטרי.  

השר מיכאל איתן אמר היום כי, "המדינה בונה פצצת זמן, שתתפוצץ לכולנו בפנים. אין חולק על כך שהמאגר הביומטרי מסוכן, אבל מבטיחים לנו הבטחות שווא על מאגר סגור הרמטית ואבטחה חסרת תקדים. מי יתקע לידנו שלא יהיו עובדים ממורמרים גם בין עובדי המאגר הביומטרי שיפיצו את טביעות האצבע וצילומי הפנים של כולנו לכל עבר? המאגר הזה, כמו מאגרי מידע אחרים, וכמו מאגר רשות האוכלוסין המכיל את כלל הפרטים המזהים של אזרחי ישראל, ידלוף ויפרץ גם הוא, וזוהי רק שאלה של זמן. אני מקווה כי כעת ילמד הלקח וכי תערך רביזיה כוללת בכל הקשור למאגר הביומטרי המסוכן וחסר התועלת הזה".

השר איתן הוסיף כי: "לכל ברור שיש צורך בתעודות ביומטריות ואין בהן לכשעצמן סכנה. לעומת זאת משרד הפנים אינו מסביר לציבור מדוע הוא מקים בנוסף לתעודות מאגר ביומטרי מיותר ומסוכן, שאין בו שום צורך לפרויקט תעודות הזהות החכמות והביומטריות".

בשנת 2010 חוקק חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים בתעודות זיהוי ומסמכי מסע. כחלק מהחוק הנ"ל הוחלט על ניסוי במסגרתו יוקם מאגר ביומטרי, אשר יכלול את פרטי הזיהוי של אזרחי ישראל. השר איתן מוביל את המאבק במאגר, שכן דליפתו האפשרית המאגר צופנת בחובו סכנות רבות לפרטיות ולבטחון המדינה ואין בו צורך כדי להפעיל את מערך התעודות החכמות, הדרושות לישראל.

בשל מאבקו של השר איתן, הוכנס סעיף 41 לחוק, אשר מונע את הקמתו המיידית של המאגר וקובע כי יתקיים ניסוי אשר אמור לבחון את העלויות והסיכונים מול התועלות בהקמת המאגר. ניסוי זה אמור להתחיל בחודשים הקרובים.