חבר הכנסת עמיר פרץ אומר כי יש לשחרר גם את מרואן ברגותי, בכיר בפת"ח שנדון לעונש של חמישה מאסרי עולם מצטברים ו־40 שנות מאסר על מעשי טרור בהם נרצחו ונפצעו ישראלים רבים.

לדברי פרץ בראיון לרשת ב', ישראל כבר שיחררה רוצחים מחמאס והוצאתו לחופשי של ברגותי, תחזק את הנהגת פת"ח ותאפשר להגיע עימם להסדרים שיחזיקו גם במציאות.

גם שר המשפטים לשעבר, יוסי ביילין, קרא השבוע לשחרר לאלתר את המחבל מרואן ברגותי "עשינו טעות גדולה שלא שחררנו אותו ביוזמתנו. עוד מעט יהיו בחירות לנשיאות הרשות הפלסטינית. ברגותי יהיה המועמד וייקח בהליכה. יתחיל לחץ בינלאומי לשחרר את הנשיא שנמצא בכלא. למה אנחנו צריכים את זה? יכולנו לשחרר אותו עכשיו כחלק מהעסקה עם החמאס, ואז הוא לא היה מצטייר כמו משתף פעולה", אמר ביילין לעיתונאי שלום ירושלמי במעריב.



"ברגותי הוא מנהיג פוליטי, לא טרוריסט, גם אם הוא הוביל לשימוש בטרור והיה האחראי לאינתיפאדה השנייה. מבחינתי, הוא מנהיג פרגמטי שסטה מהדרך", אמר ביילין.

בתוך כך, שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עות'מאן, אמר היום כי 550 האסירים הפלסטינים שתשחרר ישראל במסגרת השלב השני של עסקת שליט יהיו אסירים ביטחוניים.

עות'מאן ציין כי בעדיפות ראשונה לשחרור יהיו אסירים חולים. הוא הוסיף כי אחת ממטרות העסקה היא הקלת הסגר על רצועת עזה.