אקווריום בריא
אקווריום בריאפלאש 90

האבן המשפשפת כבר לא באופנה. דגים הם מחליקי העור החדשים של מקומות רבים בעולם כיום.

הם התגלו לראשונה במעיין תרמי בטורקיה, והם אוכלים עור יבש ומת עם הפיות חסרי השיניים שלהם. הם הפכו לטיפול מקובל בחולי פסוריאזיס ואקזמות. כך מדווחת רשת BBC.

מכיוון שהם חיים במעיינות חמים, המים החמים מפריעים להיווצרות החומרים המזינים לדגים, כך שבלית ברירה הדגים מחפשים אחר העור המת של בני האדם כמקור מזון קל להשגה.

בשנים האחרונות זני הדגים הללו יובאו למדינות רבות בעולם כ"דגי פדיקור". באקווריומים מיוחדים מוכנסים כ-150 דגיגונים, אשר במשך 15-30 דקות אוכלים את העור היבש מרגלי ה"קליינטים" שלהם.

הטיפול הפך לנפוץ בעיקר באסיה, שם עולים חדשות לבקרים "ספא דגים" החל משדה התעופה ועד לבתי מלון וקניונים.

מקומות שונים בעולם החלו בטיפול גוף מלא על ידי 800 דגיגונים באקווריום מיוחד. בדרך כלל מדובר על אקווריום שקוף, כך שחובה על המטופלים ללבוש בגד ים כלשהו.

מרבית ה"מרפאות" האלטרנטיביות הללו מחטאות את המים על ידי קרניים אולטרה סגולות או על ידי החלפת המים בין כל מטופל למטופל. אך את הדגים עצמם לא ניתן לנקות ולחטא כמו את יתר מכשירי הטיפול בספא הרגיל, כך שכבר הועלו חששות בנוגע לבטיחות הרפואית הנובעת משיטת טיפול זו.

מדינות שונות ברחבי ארצות הברית אסרו את טיפולי הדגים בטענה שהם אינם סניטאריים ומעבירי זיהומים. גם בבריטניה כבר החלה בדיקת הנושא. בשאר המקומות בעולם העסקים פורחים.