שבת מוזיקלית עם יצחק מאיר וחבריםיוני קמפינסקי


"יש לי חלום להקליט את ה'פס-קול' של מעגל השנה היהודי, לתת לאנשים לפגוש את סגולת הזמן דרך האוצר הבלתי נדלה של הניגון והשירה החסידית שליוותה את אבותינו  ואת אבות אבותינו. להקליט את הישן בכלי חדש" – כך אומר יצחק מאיר, המוציא כעת את אלבום זמירות השבת השני שלו, "עתיקא קדישא", כאח בוגר לאלבום הביכורים שלו "נשמות חדשות" אשר מכר עד היום מעל מ-11,000 עותקים.


יצחק מאיר (30) גדל במושב גמזו, בנו של רב המושב ואחיו של העיתונאי ידידיה מאיר (גל"צ, קול חי). הוא מתגורר כיום עם רעייתו ובנו הטרי בשכונת רחביה שבירושלים. מאיר למד במשך שנים בישיבות חרדיות בירושלים ("מיר" ו"חברון") ובגיל מבוגר יחסית החליט להתגייס לצה"ל, ואף לחם במלחמת לבנון השנייה. 


הניגון החסידי הוא מרכיב מרכזי בעולמו הרוחני. הוא קשור לניגונים העתיקים וגם לאלה החדשים. מאיר, בנוסף לשיעורים בחסידות ובכתבי הרב קוק אותם הוא מעביר במרכזים רוחניים ברחבי הארץ, בפני קהלים דתיים וחילוניים, העלה מופעים מוסיקליים  בהם הוא שוזר את התוכן התורני והסיפור החסידי יחד עם הניגון והשירה. "שמתי לב, שעם כל הכוח שיש לדיבור ועם כל העוצמה שיש בניתוח טקסטים עיוניים, אין דבר שישווה ולו לניגון חסידי אחד שמושר בצורה פשוטה וספונטאנית יחד עם הקהל", הוא מספר. 


 


באלבום "עתיקא קדישא" יצחק מארח אמנים ממגוון הקשת המוזיקאלית בישראל: אבי בניון, שר איתו את הפיוט "יום זה מכובד" אשר במקור מבוצע ע"י משפחת מלבסקי. יוסי גיל, חסיד בויאן, שדרן רדיו ואנציקלופדיה מהלכת של כל מה שקשור לניגון חסידי עשה היסטוריה ושר בדואט עם יצחק את הזמירה "ברוך אל עליון" בלחן של חסידות באבוב. שלמה אברמסון, הזמר שמלווה את יצחק בהופעותיו, שר את הפיוט "הכול יודוך" בלחן ידוע של ר' שלמה קרליבך ז"ל. ילד פלא, חסיד סערט-ויז'ניץ גם הוא נותן צבע ביתי חשוב לאלבום. גם את האחים של יצחק, בני משפחת מאיר, ניתן לשמוע בשירים מבית אבא.


כמו כן ניתן לשמוע הקלטה ישנה של הרבי מדבר ושר ב'פארבריינגען' (התוועדות) ב-770 כשאליו מצטרפים בכלים חיים ובשירה יצחק והחברים. על כל החגיגה הזו מנצח המעבד המוסיקאלי ערן קליין.