קיימת חשיבות גדולה בהצבת מצלמות לצרכי אבטחה – בבתים, בעסקים, ואפילו באזורים ציבוריים. אכן, אין מדינה בעולם שמבינה יותר מישראל את הצורך ברמת בטיחות גבוהה שמספקות המצלמות.

אחד מהיתרונות של מערכת ביטחון הנשענת על מצלמות ווידאו היא שהמצלמה יכולה לקלוט כל מה שקורה בסביבתה, אבל היתרון הזה הוא גם החסרון: חייבת להיות דרך לאתר את המקרים החשובים שהמצלמה קולטת, בצורה מהירה ויעילה.

כשמתרחש אירוע שדורש תגובה מיידית, מימד הזמן בחיפוש אינפורמציה בקלטות ווידאו הינו ערך חשוב מאוד.

לחברת בריפקם, Briefcam, הישראלית יש פתרון. המוצר המרכזי של החברה, הנקרא Video Synopsis, מאפשר למשתמש לערוך חיפוש מאוד מהיר בהקלטות ווידאו של שעות ארוכות.

בתוך דקות קצרות משתמש יכול למצוא את האירועים החשובים הנמצאים בהקלטה, ולהעביר את המידע לטיפול.

המוצר מבצע אנליזה בהקלטה ומעריך, בין היתר, את הפעילות של האנשים שהוקלטו. המערכת "לומדת" מה היא התנהגות נורמלית באזור המוקלט, ויכולה להצביע מיד על אירועים לא שגרתיים.

המערכת בודקת את האירועים מול ווידוא מקורי של האיזור, שמשם היא לומדת מהוא המצב ה"סטנדרטי.” הכל עובד תוך כמה לחיצות כפתור.

לדוגמה: מצלמה הניצבת בחצר בית בדרך כלל תקליט נוף, או אולי חתולים שעוברים באזור. כניסת בני אדם לחצר ייחשב לאירוע לא שיגרתי, וכשמשתמש יבדוק את ההקלטות דרך Video Synopsis של Briefcam הוא יצפה רק באירועים מסוג זה.

לעומת זאת, השגרה שמצלמה הניצבת בכניסה לקניון תהיה הרבה יותר אקטיבית. אבל גם כאן המערכת תעשה עבודתה נאמנה: ההמונים שנכנסים ויוצאים תחשב כשיגרה, אבל אם תתרחש קטטה למשל או המולה אחרת יוכל המשתמש לאתר זאת במהירות בקלטת.



המערכת אפילו יכולה לרכז אירועים שונים שנמצאים בקלטות ולתייג אותם לפי סוג האירוע ומועדו.



בחודש שעבר זכתה Briefcam בפרס יוקרתי של ASIS International, ארגון בינלאומי של מקצוענים בתחום הביטחון. מתוך יותר מ 70 מועמדים למוצר הביטחוני החשוב של השנה, נחשב Video Synopsis לאחד מהעשרה הטובים ביותר.