להוקיע. גנץ
להוקיע. גנץפלאש 90

דובר צה"ל מוסר כי היום (שני), התקיים בראשות ראש המטה הכללי פורום מבצעי, בהשתתפות כלל מפקדי היחידות המבצעיות מרמת מפקד הגדוד ומעלה, ומקביליהם בחיל-האוויר ובחיל-הים.

הפורום מתכנס זו הפעם השנייה, בהובלתו של רב-אלוף גנץ, לאור חשיבות המפגש הישיר והבלתי אמצעי בין הרמטכ"ל והמטה הכללי לבין מפקדי היחידות המבצעיות, במטרה לאפשר שיח מפקדים בנושאים מבצעיים ותפיסתיים ולהוביל ללמידה מבצעית הדדית בין גזרות הלחימה.

במהלך הכנס הונחה תשתית ידע מבצעית ותפיסתית בשלושה נושאים עיקריים: סקירה מודיעינית מקיפה וניתוח השינויים האסטרטגיים במזרח התיכון; תחקיר הפיגוע בסמוך לאילת בחודש אוגוסט, לרבות האיומים והמשמעויות בגינו בגזרת הדרום; וסקירה בנושא איום החטיפה, אשר כללה את ההתרעות הקיימות, פעילויות ההדרכה להעלאת המודעות לאיום בצה"ל, פעילויות האכיפה ופקודת "חניבעל".

בסיכום המפגש, ציין הרמטכ"ל כי מדובר במפגש חשוב לאור המטרה הקבועה של שיח אופרטיבי, מבצעי ופיקודי בין-מדרגי. הרמטכ"ל התייחס לניתוח המגמות האסטרטגיות וציין כי פוטנציאל הסכנה גדול מפוטנציאל ההזדמנויות, ומה שהחל כסימני "אביב", אפשר שמפתח יותר אתגרים. "צריך להבין שבעידן זה של אי יציבות, מחיר הסיכון שאפשר לקחת הוא לא גדול", אמר.

הרמטכ"ל הנחה את הפורום לשאול בכל בוקר מחדש את השאלה: "מחר מלחמה – מה זה אומר לגבי כל אחד?", לעסוק במוכנות הכוחות ברמת מיומנות גבוהה, לבנות יכולות ולהבין את הצורך בגמישות.בהתייחס להסלמה בדרום במהלך השבוע האחרון, ציין הרמטכ"ל כי אישר לצה"ל תכניות אופרטיביות על פי מדרגות פעולה שונות וכי צה"ל ערוך לכל תרחיש. בהקשר לאיום החטיפה, הנחה הרמטכ"ל להטמיע את הפקודה ולחדדה בכל הרמות בצה"ל.

לסיכום ציין הרמטכ"ל, כי "ברור לי שבשנה הקרובה הפורום הזה יעמוד למבחן. במבחן אישי באירועי ביטחון שוטף, במבחנים אופרטיביים, בצורך להשתנות בהתאם לשינויים האסטרטגיים ובאתגר משאבי גדול מאוד". הרמטכ"ל הודה לפורום על הפתיחות שהופגנה בכנס.