נתב"ג. מטוסים מקורקעים
נתב"ג. מטוסים מקורקעיםחגי הוברמן

מטוס בואינג 767 שהמריא מנמל התעופה ניו-ארק, ניו-ג'רסי, ביצע היום (שלישי) נחיתת חירום דרמטית בנמל התעופה הבינלאומי של הפדרציה הפולנית, לאחר שהתגלו בעיות בתיבת הילוכי הנחיתה שלו, כך מסרה דוברת שדה התעופה.

ב- CNN דווח, כי כל 220 הנוסעים ששהו על הטיסה ו-11 אנשי הצוות בריאים ושלמים.

הטיסה, של חברת לוט הפולנית, שהייתה אמורה לנחות בשעה 13:35 על פי שעון מקומי, חגה מעל שדה התעופה במשך כשעה עד שהונחתה על גחון המטוס בשעה 14:30, הוסיפה הדוברת.

"לאחר שהתגלה כשל במערכת ההידראולית המרכזית, נוהל נחיתות חירום של שדה התעופה בוורשה החל להיות מיושם", דיווחה חברת לוט. הם הוסיפו וסיפרו כי על הקרקע כבר חיכו צוותי חירום להמשך הסיוע.

צילומים של נחיתת המטוס מראים כי המטוס הגיע לשלב הנחיתה שלו ללא הגלגלים שאמורים להישלף בעת הנחיתה, כך שהמטוס התגלגל על גחונו עד לעצירה מוחלטת. צוותי החירום ששהו על הקרקע התחרו להגיע במהירות למטוס הנוחת, והחלו להתיז עליו קצף ומים בעוד נוסעי המטוס חולצו במהירות דרך מגלשות החירום.

חברת לוט מסרה כי כל הנוסעים התנהגו בצורה רגועה במהלך נחיתת החירום, וכאשר הגיעו לטרמינל הם קיבלו סיוע של חברת התעופה ופסיכולוגים. כל הנוסעים עברו בדיקה רפואית וחקירה משטרתית קצרה, והורשו לחזור לבתיהם.

נוסעים וטיסות אחרות צפויים להיתקל בקשיים ועיכובים רבים עקב המצב החריג בשדה התעופה. טיסות נכנסות מופנות לשדות תעופה אחרים באזור. השדה עצמו יישאר סגור עד יום רביעי בערב בשל הנזק הכבד שנגרם למסלול הנחיתה.