ישיבת עוד יוסף חי
ישיבת עוד יוסף חיבאדיבות הישיבה

איתמר פוזן, מנהל ישיבת עוד יוסף חי, תוקף את החלטת משרד החינוך להקפיא את התקציבים לישיבת עוד יוסף חי ולסגור את הישיבה התיכונית.

לדבריו כל הטענות נגד הישיבה הופרכו אחת לאחת, "את כל החומרים הגלויים שהוצגו בפנינו הפרכנו. לצערנו הם טוענים שיש דו"חות חסויים, אבל אנחנו לא יכולים להתגונן בפני דברים חסויים. אמרתי לשר החינוך שלא ייתכן לסגור ישיבה על סמך דו"חות חסויים".

לטענתו העילה לסגירת הישיבה התיכונית והפסקת תקצוב עוד יוסף חי בגלל הספר תורת המלך היא שערורייתית, "הפרקליטות כבר החליטה שאין כאן דבר בעייתי, חקרו את כולם כולל את הרב שפירא ועד היום לא הוגש כתב אישום. נגד בתי הספר הערבים לא עושים דבר וכלפינו טוענים שאנחנו פועלים נגד ערכי מדינת ישראל".

פוזן מצהיר שהישיבה תמשיך לפעול ולהתפתח, "גם ככה אנחנו חיים כבר שנה ורבע ללא תקציבים. נמשיך לפעול משפטית ופוליטית נגד ההחלטה. הרב שפירא כבר אמר שלפעמים גזירה כזאת מולידה אחר כך ברכה גדולה ופריצה גדולה. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

הוא מזכיר לשר החינוך מי בחר בו, "שר החינוך נבחר בקולות ימין והוא פועל עכשיו נגד מקום שמייצג חופש תורני מחשבתי. עד היום כל המעצרים והחקירות לא הניבו כלום, כולם שוחררו. לבוא ולסגור מוסד בגלל "תורת המלך", זה אומר שהוא כשר חינוך נותן את ידו לכך שבגלל ספר שלא מוצא חן בעיני השמאל סוגרים מוסד תורני בישראל. יש כאן שיטת פעולה בולשביקית שמזכירה את פעולות השב"כ שמתבסס תמיד על חומרים חסויים".