אבו מאזן
אבו מאזןפלאש 90

ג'יבריל רג'וב, חבר הועד המרכזי של פת"ח, נאם בשמו של יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, בטקס שנערך לכבוד האסירים המשוחררים. בדבריו שיבח רג'וב את חמאס על חטיפת החייל גלעד שליט ואמר: "אני אומר בשם תנועת פת"ח - אנו מצדיעים למי שחפר את המנהרה [ששימשה את החוטפים], אנו מצדיעים למי ששבה את השבוי (גלעד שליט), ומצדיעים למי ששמר על השבוי עד שהושלמה העסקה הזאת". כך מדווח ארגון 'מבט לתקשורת הפלשתינית'.

איתמר מרכוס ונאן ז'אק זילברדיק, ראשי 'מבט' מדווחים כי רג'וב גם שיבח את האסירים המשוחררים, כשהצהיר שאין בנמצא מלים המסוגלות לתאר את אומץ ליבם וגבורתם: "אני מצדיע לאסירינו האמיצים ואני אומר לכם... אינני יכול לתאר אתכם, לא כגיבורים, לא כאמיצים ולא ולא. אין מילה במילון הערבי או במילון אחר שתתאר אתכם, אך קבלת הפנים הצנועה הזאת היא פסגת הכבוד [שלנו] כלפיכם."

עוד מוסיפים השניים ומדווחים כי דבריו של רג'וב אינם בודדים בזירת הרשות הפלסטינית. לדבריהם על פי אותו קו, בעל טור בעיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית הביע שמחה על עסקת החילופים, כשהוא קורא לאסירים המשוחררים: "האהובים היקרים ביותר," כשהוא מתייחס אליהם כ"מאות נשים וגברים אמיצי לב, אסירינו הגיבורים, גיבורי החירות".

בהמשך המאמר נכתב אל המחבלים ששוחררו: "עיניים ולבבות של מיליונים מבני העם הפלסטיני... צופות בהתלהבות ובשקיקה... בהגעת מאות נשים וגברים אמיצי לב, אסירינו הגיבורים, גיבורי החירות... איזו שמחה לאומית כוללת.... שהאהובים היקרים ביותר, הנעדרים במחשכי הכלא הישראלי, חזרו אלינו!".