"הדיבור על הרס ישובים - לא אנושי"

ח"כ יעקב כ"ץ ( כצל'ה), אשר פתח את מסיבת העיתונאים שכינסה סיעת האיחוד הלאומי, תקף את דברי ראש הממשלה בפתיחת ישיבת סיעת הליכוד, "כינסנו ישיבה מיוחדת זו במיוחד אחרי הודעת ראש הממשלה בישיבת סיעתו בה חזר והודיע שהתוכנית של הממשלה הינה להודיע דרך הפרקליטות בבג"ץ על המשך הרס מאות ובעתיד גם אלפי בתים ועקירת אנשים ממקומותיהם".

"אנחנו רוצים להודיע כאן כי מדובר בהודעה חמורה ביותר. כמי שנבחר למשול בעם ישראל הוא יכול היה כמנהיג לקבל החלטה ולפתור זאת. עבור בתים לא חוקיים בנגב ובגליל הוא פועל על מנת למצוא פתרונות, אבל לצערנו כלפי היהודים ביהודה ושומרון הוא נוהג איפה ואיפה וכעת אחרי ההקפאה הוא מתחיל בהריסה", הוסיף כצל'ה.

לדבריו, "בליכוד ישנם אנשים רבים וכפי שראינו היום גם רוב סיעת הליכוד, אשר השתתפה במפגש עם הרבנים, תומכים במתיישבים ומתנגדים לחורבן. הדברים ברורים ואנו קוראים להם להודיע לראש הממשלה לא לתת יד להרס הבתים כפי שנהגו בגוש קטיף. יש פתרונות שראש הממשלה  צריך לקבל. זה בכוחו ולא מדובר בבעיה משפטית אלא בבעיה פוליטית. אם רק ירצה הוא ידע לקבל את ההחלטה הנכונה".

ח"כ אורי אריאל אמר, כי  "המציאות בה מדברים על הרס יישובים בממשלה בראשות נתניהו היא בלתי אנושית ולא מתקבלת על הדעת. מדובר בבעיה פוליטית מנהיגותית של נתניהו ועליו לקבל החלטה שהעניין צריך להיפתר. אנחנו הגשנו כבר מספר הצעות שניתן לבחון ואף ליישם. אם ראש הממשלה יחליט להמשיך בקו הנוכחי אנו עלולים להיכנס למערבולת פוליטית שראש הממשלה עצמו לא יעמוד בה".

ח"כ אריה אלדד ציין, כי "עד היום ממשלת נתניהו הרסה יותר מממשלת אולמרט ובכוונתה להרוס יותר ממה שעשו ממשלות קודמות. נתניהו הולך על חבל דק. הוא לא קם בבוקר וחושב כיצד להרוס יישוב, אך גם אינו קם וחושב כיצד להציל. הוא שווה נפש להתיישבות. נתניהו מגלגל עיניים ומציע ועדה מעין משפטית. תבחנו את ההרכב שלה ואת כתב המינוי ותגלו שזה מצג שווא וכסות עיניים.

 רק לפני מספר שבועות ביטלו יותר מאלף פסקי דין לשחרור רוצחים, הממשלה הגנה על ההחלטה בבית המשפט בטענת "החלטה מדינית". אם הממשלה עושה זאת בשחרור אלפי רוצחים היא יכולה לטעון זאת גם בעניין ההתיישבות, אבל ראש הממשלה החליט לבצע הריסה".

"בשם סיעת האיחוד הלאומי ואנשי ההתיישבות אני מודיע לך ראש הממשלה- לא תהיה לך ממשלה אם תהרוס את היישובים הללו. הוועדה שהוא ממנה באה לתת גיבוי להרוס. אנו נקרא לכל נאמני ארץ ישראל לא לשתף פעולה עם המהלך הזה ולשרטט קווים ברורים ולומר לנתניהו – עד כאן חצית את הגבול", הוסיף אלדד.

ח"כ בן ארי אמר במסיבת העיתונאים, כי "אני רואה בפעולה של נתניהו סנונית ראשונה של מי שמתכוון להחריב את ההתיישבות ולא מסתיר את זה. ההרס הוא פשוט תרגול על יישובים קטנים. בנגב ובגליל ישנם וועדות שיודעות לעשות הסדרה  לאלפי הבתים הבלתי חוקיים. היישובים הללו כשרים למהדרין ולא צריכים הסדרה מאף אחד. אנשי הפרקליטות וטליה ששון בראשם הם אלו שפסלו אותם והם פעלו לא חוקית. המגמה של נתניהו הייתה צריכה לתקן את זה אבל הוא בחר בדרך אחרת. אני קורא לסער, ארדן, חוטובלי וחבריהם לגלות את פניהם ולהחליט מהי עמדתם".