אלפים בלוויה
אלפים בלוויהחדשות 24

מסע הלווייתו של הרב נתן צבי פינקל זצ"ל ראש ישיבת 'מיר' בירושלים יצא בצהרים (שלישי) לעבר הר המנוחות. על פי הערכות המשטרה משתתפים במסע ההלוויה מעל מאה אלף איש.

ההלוויה יצאה מישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים אל הר המנוחות בגבעת שאול. הרב פינקל זצ"ל ייטמן בחלקה י"א חלקת רבנים חדשה בהר המנוחות.

רבני החברה החרדית ובהם פוסק הדור הליטאי הרב יוסף שלום אליישיב והרב שטיינמן הוציאו הוראה על 'ביטול מלאכה' בבזמן ההלוויה. במהלך דברי ההספד של הרב שטיינמן הוכרז בנו של הרב פינקל זצ"ל כממשיך דרכו.

בנו של הרב פינקל הספיד את אביו וסיפר כי לפני מספר שנים ביום הזה, יום פטירתה של רחל אימנו ע"ה, ביקר אביו בקבר רחל. הרב התבקש לדבר על לבם של האברכים הרבים שנכחו במקום ואמר רק שלוש מילים "ואהבת לרעך כמוך" אלו היו מילותיו היחידות בהם החליט לחזק את הנוכחים ביום פטירתה של רחל אימנו ע"ה וזוהי צוואתו האחרונה, אנו צריכים להשתדל לקיים את המשפט "ואהבת לרעך כמוך".

כוחות משטרה רבים מאבטחים את מסע ההלווייה וממד"א נמסר כי במהלך מסע ההלווייה טופלו עשרה נפגעים קלים, מד"א נערך עם כוחות גדולים של כ-70 אנשי צוות וכ-30 אמבולנסים וניידות לטיפול נמרץ.



צילום: חדשות 24